همشهری آنلاین: فقط پنج کشور از نزدیک به ۲۰۰ کشور روی کره زمین به خودروهای داخلی خود بیش از دیگر خودروها علاقه دارند.

نقشه خودروهای محبوب دنیا

به گزارش همشهري آنلاين به نقل از وي‌گو، بر اساس آمار و ارقامي كه از ميزان جستجوي 42 برند شناخته‌شده و برتر صنعت خودروسازي دنيا در ميان كاربران 171 كشور به دست آمده، شهروندان فرانسه، آلمان، هند، مالزي و سوئد كارخانه‌هاي داخلي خود را بيش از ديگر برندها در سايت گوگل جستجو كرده‌اند. رنو، مرسدس-بنز، ماروتي سوزوكي، پرودوا و ولوو به ترتيب محبوب‌ترين برندها در بازه زماني 12 ماه منتهي به سپتامبر 2018 در اين پنج كشور هستند.

نكته جالب و شايد تا اندازه‌اي عجيب، علاقه شهروندان ايراني به برند آلماني و بسيار لاكچري مرسدس-بنز است. ناگفته پيداست كه برند ژاپني تويوتا محبوب‌ترين خودرو در دنياست و كاربران 57 كشور از ميان 171 كشور بيش از همه واژه تويوتا را در موتورهاي جستجوي خود نوشته‌اند. اين شركت هر ماه نزديك به هشت ميليون بار در سايت گوگل جستجو مي‌شود تا مشخص شود مردم چهار گوشه دنيا به آن علاقه دارند.

بي‌ام‌دبليو در 25 كشور و مرسدس-بنز در 23 كشور دست بالا را در جستجوهاي اينترنتي دارند و البته هوندا با هفت ميليون و فورد با 6.4 ميليون جستجوي ماهانه پس از تويوتا در رده‌هاي دوم و سوم ايستاده‌اند. هفت كشور از جمله نروژ، هلند و هنگ‌كنگ هم خودروي دوستدار محيط زيست شركت تسلا به مديريت ايلان ماسك را به عنوان خودروي محبوب خود برگزيده‌اند.

در حالي كه تحليل آماري جستجوها نشان مي‌دهد مردم معمولا خودرويي را جستجو مي‌كنند كه قصد خريدن آن را دارند اما در 12 كشور بيشتر جستجوها به يك خودروي بسيار اشرافي و گران ويژه رقابت‌هاي سرعت يعني لامبورگيني ختم مي‌شود. تويوتا در آمريكا، هيونداي در روسيه، تسلا در چين، بي‌ام‌دبليو در ژاپن و فولكس‌واگن در ايتاليا و اسپانيا پرجستجوترين خودروها در فضاي مجازي هستند.

شهروندان بنگلادش، السالوادور، مالديو، موريتاني، نپال، پاكستان، سريلانكا، ونزوئلا و كامبوج احتمالا جزو محروم‌ترين مردم و كشورهاي دنيا به شمار مي‌روند، بيش از همه خودروي اشرافي لامبورگيني را دوست دارند و آن را در فضاي مجازي جستجو مي‌كنند. بوركينافاسويي‌ها بيشتر كرايسلر را مي‌پسندند و بليز، گواتمالا، گينه و هندوراس هم جگوار دوست دارند.

کد خبر 420935

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ثبت نام و قیمت خودرو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha