همشهری آنلاین: ببر آدمخوار ملقب به تی‌وان که در دو سال اخیر بیش از ۱۰ هندی را کشته بود، سرانجام با شلیک گلوله از پا درآمد و کشته شد.

ببر قاتل هندی

به گزارش همشهري آنلاين به نقل از فرانس پرس، عمليات پيشرفته و پيچيده شكار ببر آدمخوار شامگاه جمعه در جنگل‌هاي ايالت ماهاراشترا با كشته شدن حيواني به پايان رسيد كه شكارچي‌ها او را با نام تي‌وان مي‌شناختند و دوستداران حيات وحش نام آوني را برايش انتخاب كرده بودند. يكي از خطرناك‌ترين ببرهاي چند دهه اخير هندوستان مادر دو توله 10 ماهه بود اما در عين حال تا همين اواخر از كشتن انسان‌ها دست نكشيد.

گروهي شامل 150 نفر نيروي زبده با استفاده از يك پاراگلايدر و چند دوربين مادون سرخ ماه‌ها براي يافتن ردي از تي‌وان وقت گذاشتند و تيراندازان ماهر سوار بر فيل‌ها راهي جنگل‌ها شدند. ديوان عالي هند ماه سپتامبر گذشته حكم كشتن ببر قاتل را در ميان اعتراض دوستداران حيات وحش صادر كرد؛ حيواني كه از تابستان 2016 تا امروز مسئول كشته شدن دست‌كم 13 شهروند هندي بوده است.

مخالفان بارها به راي ديوان عالي هند اعتراض كردند اما سرانجام حكم دادگاه بر اين قرار گرفت كه اگر آرام‌بخش‌هاي قوي روي حيوان كارگر نيفتاد، چاره‌اي جز استفاده از سلاح گرم و كشتن براي شكارچي‌ها باقي نمي‌ماند. گزارش‌هاي ابتدايي حاكي از آن بود كه تي‌وان با شليك گلوله اصغر علي‌خان، فرزند يكي از مشهورترين شكارچيان هند كشته شده است. نواب شفعت علي‌خان گرچه رهبر گروه شكارچي‌ها بود اما در عمليات شامگاه جمعه حضور نداشت.

جنازه بي‌جان تي‌وان يا همان آوني براي كالبدشكافي به باغ‌وحشي در شهر ناگپور منتقل شد. نخستين قرباني اين ببر آدمخوار زني بود كه جنازه‌اش را تابستان دو سال پيش در مزرعه پنبه پيدا كردند. از آن پس تقريبا تمام قربانيان تي‌وان مرد بودند. كار يافتن ردي از اين ببر قاتل در مقطعي چنان پيچيده شده بود كه شكارچي‌ها به استفاده از رايحه يكي از عطرهاي كالوين كلاين پناه بردند.

در جريان عمليات شكار تي‌وان، برخي از دوستداران حيات وحش با برپايي راهپيمايي و در دست گرفتن پلاكاردهاي حاوي شعارهاي زيست‌محيطي، خواستار جلوگيري از شكار آوني شده بودند. عده‌اي هم چهره خود را به شكل ببر قاتل درآورده و مدعي شده بودند آوني براي حيات وحش هندوستان فراتر از يك ببر ماده است.

کد خبر 420898

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha