همشهری آنلاین: معاون اول رئیس‌جمهور با اشاره به میزان بدهی خارجی دولت جمهوری اسلامی ایران گفت: ما دولتی هستیم که در شرایط فعلی بدهی خارجی‌مان بسیار اندک است، همچنین دارایی‌های دولت بسیار زیاد است و به نوعی دولتی پولدار هستیم.

ایسنا نوشت: اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور عصر شنبه در مراسم معارفه وزیر اقتصاد و امور دارایی با اشاره به در پیش بودن سالروز استکبار ستیزی اظهار کرد: 13 آبان به جهت تاریخی روز مهمی برای مردم ایران است. در تاریخ نهضت انقلاب اسلامی درسال‌های مختلفی در این روز اتفاقات مهمی رخ داده است که نهایتا در سال 58 این روز با تسخیر لانه جاسوسی و روز مبارزه با استکبار نام گرفت.

وی همچنین به اعلام زمان اعمال تحریم‌های جدید از سوی آمریکایی‌ها اشاره کرد و گفت: آمریکایی‌ها و ترامپ به دلایلی تصمیم به بازگشت تحریم‌ها در این روز گرفته‌اند. آن‌ها در ارتباط با ملت ایران کارنامه بسیار سیاهی دارند به ویژه در حرکت مردمی که از انقلاب اسلامی آغاز شد مشاهده می‌کنیم که هر کجا که دست بگذاریم آمریکایی‌ها با دشمنی خاصی حضور داشته‌اند و در همه آنها نیز از ملت ایران سیلی خورده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: اینکه گفته می‌شود هدف آمریکا از اعمال تحریم‌های جدید ملت ایران نیست بلکه دولت است حرف دروغی است؛ آنها مکررا به این موضوع پرداخته‌اند و سعی دارند از نظر رسانه‌ای و روانی فضا را در دست بگیرند اما نیت آنها مجموعه نظام جمهوری اسلامی ایران است.

معاون اول رئیس جمهور در ادامه به بیان تاریخچه‌ای از مذاکرات هسته‌ای ایران با آمریکا پرداخت و اظهار کرد: در مذاکرات هسته‌ای چه از دوره دکتر خاتمی که بیش از 10 سال مذاکرات به طول انجامید و چه در دوره جدید که 18 ماه مذاکرات انجام شد، گاهی اوقات با مقامات آمریکایی در مذاکرات نفس گیر به یک تفاهم رسیدیم اما آن‌ها اصرار داشتند که به دنیا القا کنند، ایرانیان قابل اعتماد نیستند. این در حالیست که همه دنیا بعد از توافق‌های انجام شده و بر اساس گزارش‌های آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به این نتیجه رسیدند که ایران به تمام تعهدات خود عمل کرده است.

وی با اشاره به اعلام خروج رئیس جمهوری آمریکا از برجام طی چند ماه بعد از روی کار آمدنش خاطرنشان کرد: رئیس جمهوری آمریکا بعد از روی کار آمدن گفت که برجام بدترین قراردادی است که تاکنون آمریکایی‌ها بسته‌اند و با نهایت پررویی از آن کنار رفت؛ آن‌ها بعد از خروج از برجام دو هدف اصلی را دستور کار خود قرار دادند؛ نخستین هدف آن‌ها، هدف روانی بود که بر اساس آن تلاش کردند تا شرایط روانی جامعه را تحت تاثیر قرار دهند و شاید بتوان گفت که در این زمینه نیز تا حدودی موفق شدند اما پیدا بود مردم با آگاهی که دارند ظرف مدتی کوتاه متوجه می‌شوند که آمریکایی‌ها، صهیونیست‌ها و سعودی‌ها چقدر در این فشار روانی نقش دارند.

کد خبر 420875

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha