همشهری آنلاین: سه مرد فلج‌شده که به آنان گفته شده بود که باید بقیه عمرشان روی صندلی چرخدار بگذرانند، با ایمپلنت نخاعی ساخته شده بوسیله پزشکان سوئیسی توانستند دوباره راه بروند.

به گزارش سی‌ان‌ان این وسیله الکتریکی که در اطراف نخاع این مردان کاشته می‌شود، پیام‌های ارسالی از مغزهای آنان به پاهایشان را تقویت می‌کند.

این وسیله کاشتنی همچنین به رشد مجدد اعصاب آسیب‌دیده در طناب نخاعی این مردان کمک کرد.

این پژوهشگران امیدوارند که این مزیت اضافی به برخی از افراد فلج‌ شده کمک کند تا درنهایت توانایی حرکت مستقل را بازیابند.

نتایج امتحان بالینی این ایمپلنت در ژورنال نیچر منتشر شده است.

پژوهشگران در انستیتوی فدرال تکنولوژی سوئیس که این تجربه را انجام دادند، می‌گویند اثرات درمانی حتی هنگامی تحریک الکتریکی متوقف شد، ادامه پیدا کردند و آن سه نفر تا حدی بهبودی در حرکت عضلاتی‌شان را حفظ کردند.

این پژوهشگران با وجود نتایج حیرت‌انگیز کارشان، هشدار می‌دهند که این روش درمانی که «تحریک الکتریکی اپیدورال» خوانده می‌شود، هنوز در مراحل اولیه است و روشن نیست که در چه تعداد افرادی مؤثر خواهد بود. نکته مهم این است که حجم نمونه فعلی کوچک است و همه افرادی که این روش رویشان امتحان شده بود تا حدی کارکرد حرکتی‌شان زیر سطح آسیب‌دیدگی را حفظ کرده بودند.

یک نکته مثبت در این بررسی این است که تحریک الکتریکی صرفاً باعث به حرکت درآوردن عضله به‌خودی‌خود مانند آن چنانکه عبور دادن جریان از یک جنازه رخ می‌دهد، نمی‌شد، بلکه بر تلاش افراد برای حرکت دادن اعضایشان متکی بود.

کد خبر 420761

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha