همشهری آنلاین: با توجه به قانون اصلاح قانون ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان، رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور اصلاح بخشنامه به کارگیری بازنشستگان در دستگاه‌های اجرایی را در بخشنامه‌ای ابلاغ کرد.

به گزارش فارس، جمشید انصاری رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور شرایط ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان در دستگاه‌های اجرایی را در بخشنامه‌ای در تاریخ ۶ آبان ۹۷ ابلاغ کرد.

در این بخشنامه به تمامی دستگاه‌های اجرایی مشمول ماده (۵) قانون مدیریت خدمات کشوری آمده است:

با عنایت به قانون اصلاح قانون ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان مصوب ۶ شهریور ۹۷ مجلس شورای اسلامی، بخشنامه شماره ۹۷۳۵۷۹ مورخ ۲ بهمن‌ ماه ۱۳۹۵ صادره از سوی این سازمان (موضوع ابلاغ مصوبه مورخ ۱۳ دی‌ماه ۱۳۹۵ شورای توسعه مدیریت و سرمایه انسانی) مبتنی بر مفاد مصوبات جلسه مورخ ۱۰ مهرماه ۱۳۹۷ شورای مذکور به شرح ذیل اصلاح می‌گردد:

۱ـ به کارگیری و انتصاب بازنشستگان صرفا در سمت‌های مذکور در بندهای (الف)، (ب) و (ج) ماده (۷۱) قانون مدیریت خدمات کشوری، جانبازان بالای پنجاه درصد (%۵۰)، آزادگان بالای سه سال اسارت و فرزندان شهدا امکان‌پذیر است.

۲ـ تمدید قرارداد و ادامه همکاری افرادی که قبل از قانون اصلاح قانون ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان مصوب ۶ شهریور ماه ۱۳۹۷ مجلس شورای اسلامی و مبتنی بر قوانین و مقررات در دستگاه‌های اجرایی به کار گرفته شده‌اند، پس از موعد تعیین‌شده در قانون، صرفا در موارد پیش‌بینی شده در تبصره ۱ قانون اصلاح قانون ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان مصوب ۶ شهریور ۱۳۹۷ و تبصره ۲ قانون ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان مصوب ۲۰ اردیبهشت‌ ماه ۱۳۹۵ امکان‌پذیر است.

۳ـ دستگاه‌های اجرایی باید قبل از به کارگیری بازنشستگان ایثارگر که در تبصره ۱ قانون اصلاح قانون، به کارگیری آنان مجاز شناخته شده است، نسبت به اخذ شناسه از این سازمان اقدام نمایند.

۴ـ مستثنیات مذکور در تبصره ۱ ماده واحده قانون اصلاح قانون ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان مصوب ۶ شهریور ماه ۱۳۹۷ مجلس شورای اسلامی، برای افرادی مستثنی شده حقی ایجاد نکرده و به کارگیری آنان منوط به نیاز دولت یا دستگاه اجرایی خواهد بود.

مراتب برای اجرا ابلاغ می‌گردد.

کد خبر 420742

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha