چهارشنبه ۹ آبان ۱۳۹۷ - ۰۷:۲۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: قیمت هر بشکه‌ نفت برنت امروز با ۳۶ سنت افزایش به ۷۶ دلار و ۲۷ سنت رسید.

تسنیم به نقل از رویترز نوشت: قیمت نفت برای اولین بار‌در طی 3 جلسه گذشته شاهد افزایش بوده، اما افزایش عرضه و نگرانی‌ها از چشم‌انداز ضعیف تقاضا در کنار تبعات جنگ تجاری همچنان بر بازار سایه افکنده است.

براساس این‌گزارش، قیمت هر بشکه‌ نفت برنت امروز با 36 سنت افزایش به 76 دلار و 27 سنت رسید. قیمت نفت برنت روز سه‌شنبه 1.8 درصد کاهش داشت و تا رقم 75 دلار و 9 سنت پایین آمد.

قیمت نفت وست تگزاس اینترميديت آمریکا هم امروز با 27 سنت افزایش به 66 دلار و 45 سنت رسید. قیمت نفت خام آمریکا در جلسه قبلی 1.3 درصد کاهش داشت و تا رقم 65 دلار و 33 سنت پایین آمد. قیمت هر دو شاخص نفتی نسبت به بالاترین رقم‌های 4 سال گذشته که در هفته نخست ماه اکتبر به ثبت رسیده بود، حدود 10 دلار کاهش‌داشته و در مسیر ثبت بدترین عملکرد ماهانه از جولای 2016 تاکنون قرار دارد.

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا گفته، فکر می‌کند که در زمینه تجاری به یک قرارداد بسیار‌ بزرگ با چین دست خواهد یافت. وی در عین حال هشدار داده که آمادگی دارد تا در صورت عدم دستیابی به یک توافق تجاری میلیاردها دلار تعرفه دیگر بر کالاهای چینی وضع نماید.

ترامپ همچنین گفته تمایل دارد همین‌ حالا یک توافق تجاری منعقد نماید، اما چین آمادگی این کار را ندارد. وی توضیح‌ بیشتری‌ در این خصوص ارائه نکرده است.

سرمایه‌گذاران همچنین در انتظار انتشار آمارهای دولتی در مورد میزان ذخایر انرژی آمریکا‌ در روز چهارشنبه هستند.

کد خبر 420588

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار صنعت و تجارت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha