همشهری آنلاین: وزیر خارجه دانمارک ادعاها درباره طرح ایران برای حمله به یک نفر در خاک این کشور را تکرار کرد و گفت سفیر کشورش را از تهران فراخوانده است.

فارس نوشت: وزارت خارجه دانمارک روز سه‌شنبه در واکنش به ادعاها درباره طرح ایران برای حمله به یک نفر در خاک دانمارک، سفیر این کشور را از تهران فراخواند.

پلیس دانمارک ساعاتی قبل‌تر امروز بدون ارائه هیچ مستنداتی عوامل منتسب به ایران را به حمله به یک فرد در این کشور متهم کرده بود.

«آندره ساموئلسن»، وزیر خارجه دانمارک در یک کنفرانس خبری روز سه‌شنبه گفت معتقد است حکومت ایران عامل این حمله بوده و به همین دلیل سفیر دانمارک را از تهران برای مشورت فرا می‌خواند.

ساموئلسن، علاوه بر این گفته دانمارک در تلاش خواهد بود تحریم‌های جدیدی در چارچوب اتحادیه اروپا علیه ایران اعمال کند.

ساعاتی قبل‌تر، عصر روز سه‌شنبه وزارت خارجه دانمارک نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد «مرتضی مرادیان»، سفیر جمهوری اسلامی ایران را برای نشست با مدیر دفتر سیاسی این وزارتخانه احضار کرده است.

وزارت خارجه دانمارک در این بیانیه ادعا کرده ایران اقدام به انجام «فعالیت‌های غیرقانونی» در خاک دانمارک کرده است.

  • واکنش ایران

در همین حال،«بهرام قاسمی»، سخنگوی وزارت خارجه ایران ادعاهای دانمارک را «مغرضانه» خواند و انتساب عملیات ادعایی به جمهوری اسلامی را تکذیب کرد.

وی طرح این ادعاها را «در ادامه توطئه‌ها و دسیسه‌های دشمنان شناخته شده روابط خوب و رو به گسترش ایران و اروپا در شرایط خاص و خطیر کنونی» توصیف کرد.

کد خبر 420565

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha