همشهری آنلاین: رئیس سازمان چای کشو، با اعلام رقم ۱۲ میلیون دلار صادرات چای ایرانی در ۶ ماهه نخست سال گفت: ۸۷ درصد از میزان مطالبات چای‌کاران که ۱۹۲ میلیارد تومان می‌شود، پرداخت شده و ۱۳ درصد باقی‌مانده را تا پایان هفته آتی پرداخت خواهیم کرد.

حبیب جهان‌ساز رئیس سازمان چای کشور در گفت‌وگو با ایلنا، در خصوص میزان تولید چای در کشور اظهار کرد: برداشت و خرید برگ سبز از 30 مهر ماه به پایان رسید که تا این تاریخ حدود 112 هزار و 736 تن برگ سبز خریداری شده و بالغ بر 25 هزار تن چای خشک تولید می‌شود.

وی در رابطه با ارزش ریالی برگ سبز چای خاطرنشان کرد: ارزش ریالی برگ سبز چای خریداری شده حدود 220 میلیارد تومان است و میزان پرداختی حدود 192 میلیارد تومان بوده که 87 درصد از میزان مطالبات را شامل می‌شود و 13 درصد باقی‌مانده را تا پایان هفته آتی پرداخت خواهیم کرد.

رئیس سازمان چای کشور در ادامه تصریح کرد: ما چای سفید تولید نمی‌کنیم و در ایران این نوع چای برداشت نمی‌شود. تمام چای تولیدی ما چای سبز و سیاه است و تولیدی در این زمینه نداشته‌ایم.

جهان‌ساز با اشاره به میزان صادرات چای ایرانی اذعان داشت: سال گذشته میزان چای ایرانی صادراتی 12 هزار تن بود و امسال هم تاکنون حدود 9 هزار تن صادرات داشته‌ایم که ارز ریالی آن در 6 ماهه اول سال 97 بالغ بر 12 میلیون دلار است.

رئیس سازمان چای کشور در رابطه با میزان سطح زیر کشت گفت: باغات شناسنامه‌دار ما که دفترچه چای‌کاری دارند بالغ بر 25هزار و 200 هکتار است اما این ارقام قابل تغییر و سال گذشته 18 هزار هکتار زیر کشت بود و ما هم امسال باید پایان فصل کشت این میزان را جمع بندی کنیم.

کد خبر 420528

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha