همشهری آنلاین: سخنگوی ارشد نیروهای مسلح گفت: به اعتراف مقامات آمریکا، داعش با طراحی این کشور و با هدف ایجاد جنگ های مذهبی، فرقه ای و برادرکشی ایجاد شد اما با حضور مستشاری ایران در منطقه و اقدامات هوشمندانه جمهوری اسلامی، نقشه های آنان نقش بر آب شد.

سردار سرتیپ پاسدار ابوالفضل شکارچی در گفت و گو با خبرنگار دفاعی ایرنا، اظهار داشت: جبهه معارض نظام اسلامی و در رأس آنها آمریکا از همان ابتدای شکل گیری نظام اسلامی با انواع روش ها به مقابله با جمهوری اسلامی پرداخته و طی 40 ساله گذشته همه ابزارها و امکانات خود را به کار گرفته تا انقلاب را متوقف و ناکام سازد، اما آنچه که در عمل اتفاق افتاده، رشد تفکر جمهوری اسلامی، عمق بخشی به حرکت های ضد اسکتباری در منطقه و جهان و شکست حرکت های مقابله جویانه با نظام جمهوری اسلامی بوده است.

وی ادامه داد: نظام استکباری طی 4 دهه گذشته تلاش کرد با حمایت و پشتیبانی مالی و تسلیحاتی از گروهک های تجزیه طلب داخلی، تحمیل جنگ هشت ساله، تحریم های گسترده و ایجاد جو ایران هراسی در منطقه و جهان مانع رویکرد ضد استعماری جمهوری اسلامی ایران شود، اما آنچه در عمل اتفاق افتاده، پیروزی های متعدد در جبهه مقاومت و انقلاب اسلامی و شکست های پی در پی در اردوگاه دشمن بوده است.

شکارچی تاکید کرد: تحولات جاری درمنطقه و جهان گویای این واقعیت است که هژمونی و سیطره پوشالی آمریکا در حال فرو ریختن است.

سخنگوی ارشد نیروهای مسلح در ادامه در پاسخ به این سوال که دشمن برای ضربه زدن به نظام از طریق جنگ نرم چه برنامه های دارد و چه اهدافی را دنبال می کند، نیز گفت: نظام استکباری همان گونه که اشاره شد، برای متوقف کردن نظام اسلامی همه روشها را طی 4 دهه اخیر به کار بسته و شکست خورده است؛ که آخرین نمونه آن جنگ اقتصادی و به موازات آن جنگ نرم با بهره گیری از ابزار رسانه ای است.

سردار شکارچی اضافه کرد: آمریکا در این جنگ پیچیده می کوشد با اعمال فشارهای اقتصادی علیه ملت ایران از یک سو و ایجاد اختلاف و چند دستگی در صفوف ملت و حاکمیت اهداف خود را پیش ببرد.

وی در ادامه توضیح داد: آنچه که طی 40 سال گذشته شاهد بوده ایم، نوعی از مقابله با نظام جمهوری اسلامی بوده که یک طرف آن دشمن خارجی و طرف دیگر مردم و حاکمیت بوده اند. این هجمه ها نه تنها خدشه ای به نظام و ملت وارد نکرده بلکه به تقویت و وحدت درونی در جهات بسیاری منجر شده است. دشمن اما در روش جدید می کوشد، با ابزار رسانه و برخی مشوق ها و تحریم ها، محاسبات ملت و مسئولان را به هم بریزد و به اختلاف درونی دامن بزند.

شکارچی تاکید کرد: این جنگ که به نظر می رسد، آخرین حربه دشمن برای مقابله با نظام اسلامی است از پیچیدگی های فراوانی برخوردار است که باید ابعاد و مختصات آن را به درستی شناخت و متناسب با آن عمل کرد.

سخنگوی ارشد نیروهای مسلح گفت: بنده معتقدم نظام اسلامی از این پیچ هم به سلامت عبور خواهد و دشمن در این عرصه زمین گیر خواهد شد.

سردار شکارچی در پاسخ به این سوال که ارزیابی شما از حضور نظامی دشمن در منطقه خاورمیانه چیست، میزان حضور غربی ها در این منطقه چقدر و در چه گستره ای است و چه اهداف سخت و نرمی را دنبال می کنند، اظهار داشت: دشمن از حضور نظامی خود در منطقه دو هدف را دنبال می کند. یکی مقابله با قدرت و نفوذی معنوی جمهوری اسلامی و پیشگیری از گسترش آن در جهان و دیگری چپاول ثروت کشورهای منطقه که توسط برخی حکام و دست نشانده های آمریکا اداره می شوند.

تصریح کرد: آنچه که در عمل شاهد آن هستیم این است که آمریکا در هدف اول نه تنها ناکام شده که از مواضع خود عقب نشینی هم کرده است، از این رو طی سالهای اخیر، نیروهای نظامی آمریکا در مواجهه با نیروهای نظامی ایران رامتر شده و از رفتارهای ماجراجویانه خودداری می کنند؛ چرا که به تجربه دریافته اند نیروهای مسلح در حفاظت و حراست از کیان اسلامی و تمامیت ارضی کشور با هیچ کشوری شوخی ندارند و متجاوزان را در هر سطحی بدون ملاحظه به جای خود می نشانند.

سخنگوی ارشد نیروهای مسلح افزود: رئیس جمهوری فعلی آمریکا طی دو سال گذشته توانسته است با تهدید و تحقیر برخی حکام کشورهای منطقه همچون عربستان سعودی و امارات، میلیاردها دلار از ثروت و پول ملت های مسلمان را تصاحب کند و آنها را بدوشند.

وی در ادامه در پاسخ به این سوال که حضور مستشاری ایران در سوریه و دیگر کشورهای منطقه چگونه است و پاسخ ایران به فضاسازی های دشمنان چیست نیز گفت: برخلاف برخی دیدگاه های یکسونگر، سطحی و کوته بینانه داخلی که زمانی حضور مستشاری ایران در سوریه را نقد و نفی می کردند، تجربه چند سال گذشته نشان می دهد که این تصمیم راهبردی بسیار دقیق و آینده نگر بوده است.

سردار شکارچی خاطرنشان کرد: به اعتراف مقامات رسمی آمریکا، داعش با طراحی این کشور و پشتیبانی مالی و تسلیحاتی عربستان ایجاد شد تا علاوه بر اینکه ملت های مسلمان منطقه را درگیر یک جنگ ویرانگر، فرسایشی و خانمانسوز کند، جمهوری اسلامی ایران را درگیر جنگ های مذهبی و فرقه ای کند اما با هوشمندی، این راهبرد دشمن شکست خورد.

وی اضافه کرد: حضور مستشاری ایران در سوریه مانع هم گسترش این جنگ و ناامنی به درون مرزهای جمهوری اسلامی شد و هم باعث شد، محور مقاومت در مقابل آمریکا، رژیم جعلی صهیونیستی، حکام عربستان سعودی و امارات پیروز شود و داعش و سایر گروه های تکفیری شکست بخورند.

وی گفت: بنابراین آشفتگی دشمن از حضور ایران در منطقه قابل درک است، چرا که آنها با ایجاد داعش برنامه دراز مدت ناامن سازی منطقه و جنگ های مذهبی دراز مدت با هدف ایجاد حاشیه امن برای رژیم غاصب صهیونیستی و در نتیجه برادرکشی در منطقه را تدارک دیده بودند که نقشه آنها با حضور مستشاری موثر و هوشمندانه جمهوری اسلامی ایران نقش بر آب شد.

کد خبر 420520

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha