سه‌شنبه ۸ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: شهروندان ونیز و گردشگران صبح روز دوشنبه با هدیه گرفتن چکمه وارد خیابان‌هایی شدند که سیلی کم‌سابقه تمام سطح آنها را پوشانده بود.

به گزارش همشهري آنلاين به نقل از گاردين، در سيلي كه گفته مي‌شود از سال 2008 به بعد سابقه نداشته، حدود 75 درصد از سطح شهر تاريخي ونيز زير آب رفت. در ديگر بخش‌هاي ايتاليا هم سيل در خيابان‌ها و جاده‌ها راه افتاد و چهار نفر را به كام مرگ كشاند. وزيدن بادهاي شديد به بالا رفتن سطح آب فراتر از 150 سانتي‌متر انجاميد و از دست سيل‌بندهاي بيرون و داخل شهر ونيز هم كاري برنيامد.

مسئولان بخش حمل و نقل فعاليت اتوبوس‌هاي آب‌پيما را به حالت تعليق درآوردند، مگر براي شهروندان و گردشگراني كه براي خروج از شهر ونيز برنامه‌ريزي كرده‌اند. آخرين بار كه سطح آب در اين شهر تاريخي چنين بالا آمده بود، به دسامبر 2008 بازمي‌گردد اما سيلي كه دوشنبه در ونيز راه افتاد، بسياري از مردم و مسئولان را غافلگير كرد. به همين دليل، شهردار ونيز از نخست‌وزير ايتاليا درخواست كرد پروژه سيل‌بندها جدي‌تر پيگيري شود.

پروژه موسوم به موسي به دليل افزايش بي‌رويه هزينه‌ها و افشاي فسادها و رسوايي‌هاي مالي از مدت‌ها پيش معلق مانده اما شايد سيل روز دوشنبه باعث شود دوباره به جريان بيفتد. سطح آب در ونيز چهار مرتبه در سال از به مرز 110 سانتي‌متر مي‌رسد و اين بار كه تا 156 سانتي‌متر بالا رفت، آب تمام خيابان‌ها را برداشت. آب سيل وارد خانه‌ها و فروشگاه‌ها شد و مردم را وادار كرد براي بيرون ريختن آب از پمپ‌هاي قوي استفاده كنند.

بارش باران‌هاي سيل‌آسا و وزيدن بادهاي شديد در بسياري از نقاط ايتاليا در چند روز گذشته زندگي مردم را از حالت عادي خارج كرد و سقوط سه درخت در سه حادثه جداگانه در شهرهاي لاتزيو و ناپل جان سه شهروند را گرفت. در شهر رم هم درهاي بناهاي تاريخي بر روي گردشگران بسته شد و كارشناسان معتقدند ادامه بارندگي‌ها مي‌تواند يادآور سيل ويرانگر سال 1966 باشد كه شهرهاي ونيز و فلورانس را به تعطيلي كشاند.

کد خبر 420509

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha