مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۶ آبان ۱۳۹۷ - ۰۷:۱۶
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: سخنگو شورای اسلامی شهر تهران گفت: شهردار جدید پایتخت ۲۲ آبان ماه مشخص می‌شود.

به گزارش شهرنوشت،علی اعطا، سخنگو شوراي شهر تهران صبح يك‌شنبه 6 آبان پس از پايان جلسه هم‌انديشي درخصوص تعيين روند انتخاب شهردار آينده پايتخت با حضور در جمع خبرنگاران، اظهار كرد: براساس رایزنی‌های انجام شده اعضا شورای شهر تا فردا، دوشنبه هفتم آبان ماه مهلت دارند پنج گزینه خود را معرفی کنند و در جلسه روز شنبه، دوازدهم آبان ماه از میان کاندیدا، پنج نفر انتخاب می‌شوند.

اعطا افزود: دوشنبه 19 آبان ماه رای‌گیری انجام شده و پنج نفر انتخاب می‌شوند. این افراد با حضور در کمیسیون‌ها نقطه نظرهاي خود را در مورد برنامه سوم توسعه شهرداری تهران اعلام خواهند کرد.

سخنگو شوراي شهر تهران گفت: یکشنبه 20 آبان پنج گزینه شهرداری تهران با حضور در صحن علنی شورا به مدت یک ساعت برنامه‌های خود را ارائه می‌کنند. در همان جلسه رای‌گیری انجام شده و دو نفر به عنوان کاندیدای نهایی انتخاب می‌شوند.

او افزود: سه شنبه 22 آبان ماه شهردار جدید تهران مشخص می‌شود. در مورد حضور هاشمی در میان کاندیداها صحبتی نشده‌است.

اعطا با بیان این‌که اساساً در مورد گزینه‌ها صحبتی نشده، تصریح کرد: فردا اعضا شورای شهر گزینه‌های خود را معرفی می‌کنند.

سخنگو شورای اسلامی شهر تهران در مورد وضعیت افشانی، شهردار تهران نیز عنوان کرد: افشانی تا 24 آبان ماه فرصت دارد در شهرداری بماند اما اگر تا آن زمان به جمع‌بندی برسیم که شهردار جدید چه کسی است و حکم آن توسط وزیر کشور صادر شود، قطعا نیازی به انتخاب سرپرست نخواهیم داشت.

اعطا در بخش دیگری از سخنان خود در مورد زمان رفتن افشانی از شهرداری توضيح داد: افشانی به یک روایت بر اساس قانون تا 24 آبان فرصت خواهد داشت. براساس قانون جدید و مصوبه جدید مجلس اگر تا آن تاریخ که معین شده، شورا به جمع‌بندی برسد و شهردار انتخاب شود، تا زمانی که وزیر کشور برای شهردار منتخب شورا حکم صادر می‌کند، طبیعتا شهرداری باید سرپرست داشته باشد. طبق قانون برای آن مقطع زمانی برای شهرداری ولو آن‌که خیلی کوتاه باشد سرپرست نیاز است.

او درباره تعدد کاندیداها گفت: نکته اول این است که قطعا 100 نفر برای شهرداری مطرح نخواهند شد چون بخش عمده‌ای از پيشنهادها با هم همپوشانی خواهد داشت.

سخنگو شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: دوم این‌که اگر با اعضا صحبت کنید گزینه‌های مختلفی مد نظر دارند برای این‌که جمع‌بندی انجام شود تنها راه این است که یک فرآیند طی شود و باید اعضا پیشنهادهايشان را مطرح کنند و از گزینه‌های پیشنهادی خود دفاع و در نهایت این فرآیند طی و شهردار معرفی شود. ما عملا راهکار دیگری غیر از بحث فرآیند نداریم.

اعطا تاكيد كرد: اما نکته این است که این فرآیند این بار بسیار کوتاه‌تر خواهد بود و در مدت زمان 2 هفته‌ طی می‌شود. علت هم مشخص است؛ نیاز نیست که مدت زمانی برای ارائه برنامه‌های کاندیداها ارائه شود چون الان برنامه سوم شهرداری به شورا آمده و هر کس به عنوان شهردار انتخاب شود طبیعتاً باید بر اساس برنامه عمل کند.

کد خبر 420326

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha