«دکتر محمود زندمقدم از بیمارستان مرخص شد.» علی‌القاعده باید چنین خبری مسرت‌بخش باشد اما دلیل مرخصی دکتر زندمقدم از بیمارستان پایان فرایند درمانی او نبود بلکه او به اصرار خود از پزشکان خواهش کرد او را مرخص کنند تا وضعیتش از این بدتر نشود.

به‌گزارش همشهری، دکتر محمود زندمقدم از 3روز پیش به‌دلیل وخامت حال عمومی و ورم بدن در بیمارستان بستری شده بود. در این 3روز نیز حال عمومی او رو به بهبود بود اما بستری شدن بیمار دیگری مبتلا به «هپاتیت سی» بدون رعایت مسائل ایمنی و قرنطینه بهداشتی در کنار او سبب شد که روند بهبود او به خطر بیفتد و احتمال ابتلا به عفونت در بیمارستان وجود داشته باشد.

درخواست دکترمقدم و همراهان او از مسئولان بیمارستان برای انتقال بیمار مبتلا به هپاتیت به بخش دیگری از بیمارستان نیز بی‌نتیجه ماند و ادامه چنین روندی ممکن بود حال عمومی او را بدتر کند. عصر چهارشنبه دکترمقدم از پزشکان خواهش کرد تا او را مرخص کنند.

پژوهشگر بزرگ فرهنگ عامه ایران، کسی که نیم‌قرن از عمرش را وقف فرهنگ بلوچستان کرد و مجموعه هفت‌جلدی او با عنوان «حکایت بلوچ» روایت کاملی از زندگی و فرهنگ مردم بلوچستان است، حالا در 80سالگی شرایط مالی‌اش آنقدر مساعد نیست که بتواند در بیمارستانی خصوصی بستری شود.

کمتر کسی پژوهشگر بزرگ فرهنگ عامه ایران را می‌شناسد که دست‌کم دستوری برای رسیدگی به وضعیت او در همان بیمارستان دولتی را صادر کند. حالا دکتر زندمقدم بدون اینکه دوره درمانش را کامل طی کند به خانه برگشته است.
چنان‌که در اخبار آمده، دوازدهم آبان قرار است مراسمی در کتابخانه ملی ایران به پاس نیم‌قرن تلاش او در عرصه فرهنگ ایران برگزار شود. کاش پیش از این روند درمان دکترمقدم کامل شود و او بتواند با حال مساعدی در برنامه نکوداشتش حاضر شود.

کد خبر 420155

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فرهنگ عمومی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha