همشهری آنلاین: کارولین وزنیاکی از چند ماه پیش به رماتیسم مفصلی مبتلا شده و فرصت دارد در تعطیلی پایان فصل ۲۰۱۸ به درمان خود بپردازد.

به گزارش همشهري آنلاين به نقل از گاردين، تنيسور 28 ساله دانماركي پيش از اين زن شماره يك تنيس جهان بوده و امسال فصل را با قرار گرفتن در رتبه سوم به پايان رسانده است. وزنياكي با اشاره به اينكه از شنيدن خبر ابتلاي خود به رماتيسم مفصلي در تابستان حسابي غافلگير و شوكه شده، گفت: «شما فكر مي‌كنيد سالم‌ترين ورزشكار دنيا هستيد و ناگهان درمي‌يابيد بايد با خبري بد كنار بياييد.»

اين تنيسور برجسته كمتر از يك سال پيش نخستين و تنها گرند اسلم كارنامه خود را در اوپن استراليا برد و چند ماه بعد در دور دوم رقابت‌هاي ويمبلدون باخت و حذف شد. وزنياكي گفت: «همان زمان در بدنم به شدت احساس خستگي مي‌كردم. گاهي حتي صبح‌ها نمي‌توانستم از رختخواب بيرون بيايم. پزشكان درست پيش از آغاز اوپن آمريكا تشخيص دادند به رماتيسم مفصلي مبتلا شده‌ام و مدتي طول كشيد تا با اين خبر كنار بيايم.»

زن شماره سه تنيس جهان اعلام كرد حالا كه فصل به پايان رسيده، با آسودگي خاطر درباره بيماري‌اش حرف زده و قصد دارد با غلبه بر آن و بازگشتن به دنياي حرفه‌اي، الگوي تمام بيماران باشد. رماتيسم مفصلي مي‌تواند مردان و زنان را در تمام سنين درگير كند اما بيشتر بين گروه سني 40 تا 50 سال شايع است. از نشانه‌هاي مهم اين بيماري درد و التهاب در مفصل‌هاست و در تنيسورها بيشتر در ناحيه دست و انگشتان ديده مي‌شود.

با اينكه تنيسور دانماركي هفته گذشته از مرحله گروهي رقابت‌هاي پايان فصل اتحاديه تنيسورهاي حرفه‌اي زنان بالا نرفت و حذف شد اما اوايل ماه جاري ميلادي توانسته بود جام قهرماني رقابت‌هاي تنيس اوپن چين را در پكن بالاي سر ببرد. هر چند سير نتيجه‌گيري وزنياكي از تابستان به بعد و مشخص شدن بيماري او رو به نزول گذاشته بود.

کد خبر 420105

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha