همشهری آنلاین: اعضای کابینه دوازدهم در حاشیه جلسه دوم آبان هیات دولت در حیاط دولت با حضور در جمع خبرنگاران به سوالاتشان پاسخ دادند.

ايسنا اين گفت‌وگو‌ها را چنين منتشر كرده است:

  • رونمایی از دستاوردهای دفاعی کشور در آستانه چهل سالگی انقلاب

امیر حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح از رونمایی از دستاوردهای دفاعی در آستانه چهل سالگی و ورود به دهه پنجم انقلاب اسلامی خبر داد و اظهار داشت: ان‌شاءالله در آستانه چهل سالگی و ورود به دهه پنجم انقلاب اسلامی از دستاوردهای دفاعی رونمایی خواهیم کرد. وی گفت: یکی از این دستاوردها در حوزه دریایی خواهد بود.

  • نمایشگاه مطبوعات امسال برگزار نمی‌شود

عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار کرد: بنا به درخواست برخی رسانه‌ها به دلایلی از جمله مسائل اقتصادی نمایشگاه مطبوعات امسال برگزار نمی شودف البته امیدوارم عدم برگزاری نمایشگاه مطبوعات فقط در سال جاری اتفاق بیافتد.

  • جزییات «بسته غذایی اقشار کم‌درآمد» امروز مطرح می‌شود

محسني بندپی سرپرست وزارت کارو رفاه‌اجتماعی اعلام کرد که بسته‌های حمایتی دولت از اقشار کم درآمد در دولت تصویب شده است و گفت: این بسته در دولت تصویب شده و قرار است جزئیات آن توسط شورای اطلاع رسانی دولت به اطلاع رسانده شود. وی افزود: تمام اقشار با حقوق یا درآمد زیر سه میلیون تومان، شامل این بسته می‌شوند. همچنین میزان این بسته غذایی در مرحله اول از طرف آقای نوبخت اعلام می‌شود و اگر اجرای آن تاکنون طول کشیده به خاطر این است که ما با یک اعتماد و اطمینان خاص آن را اعلام کنیم.

  • انتقاد واعظی از ورود مجمع به فرآیند تطبیق مصوبات مجلس

محمود واعظی رییس دفتر رییس جمهور ورود مجمع تشخیص مصلحت به عنوان یکی از مراجعی که مصوبات مجلس با آن تطبیق داده شود را باعث رکود در تصمیم گیری و معطل شدن کارها برشمرد. وی افزود: قانون گذاری و مسیرش در کشور روشن است. این اتفاقی که افتاده هم بسیاری از حقوق دانان به آن انتقاد دارند و هم معاونت حقوقی رئیس جمهوری به آن انتقاد داشته است. فکر می‌کنم این موضوعی است که هرچه سریعتر باید به آن رسیدگی شود. این روشی که اخیرا در پیش گرفته شده است باعث رکود در تصمیم گیری و معطل شدن کارها می شود.

  • صعود پرسپولیس به فینال لیگ قهرمانان آسیا باعث خوشحالی مردم شد

مسعود سلطانی‌فر وزیر ورزش و جوانان گفت:به باشگاه پرسپولیس از طریق ارز ثانویه، مبلغ پانصد هزار یورو تحویل داده‌ایم و به زودی برای باشگاه استقلال هم این اتفاق می‌افتد. وی با اشاره به صعود تیم پرسپولیس به فینال جام باشگاه‌های آسیا اظهار کرد: عملکرد ورزش ایران در سال جاری راضی کننده بوده است و در مسابقات جام جهانی، بازی‌های آسیایی، پاراآسیایی و المپیک جوانان نتایج بسیار خوبی گرفتیم و در آرژانتین توانستیم رتبه خودمان را از ۲۴ به ۷ ارتقا بدهیم.

  • صادرات برق ارتباطی با تحریم‌های احتمالی ندارد

رضا اردکانیان وزیر نیرو اعلام کرد که صادرات برق ارتباطی با تحریم‌های احتمالی ندارد و اظهار کرد: به دنبال توسعه تبادلات برقی هستیم. هفته پیش جلسه ای در سطح معاونین وزرای نیروی کشورهای روسیه، جمهوری آذربایجان و ایران در مسکو برای سنکرون کردن سیستم برق سه کشور برگزار شد که نتایج خوبی هم داشت. صادرات برق طبق قراری که با کشورهای همسایه گذاشته شده هیچ تغییری نخواهد کرد و این مساله ارتباطی با تحریم‌های احتمالی ندارد.

  • دولت طرح اتهام فی‌الارض برای فعالان محیط زیست را پی‌گیری می‌کند

شهیندخت مولاوردی دستیار ویژه رئیس جمهوری در امور حقوق شهروندی از پی‌گیری مساله طرح اتهام فی‌الارض برای فعالان محیط زیست توسط مجموعه دولت خبر داد و گفت: در این باره اتهام جدیدی مطرح شده اما هنوز حکم صادر نشده است، اگر هم صادر شود حکم بدوی است و مرحله تجدیدنظر دارد و فعلا این مساله در حد اتهام است. در مجموعه دولت آنها که مرتبط هستند در حال پیگیری هستند و رایزنی می‌کنند.

  • بی‌اطلاعی هیات چهار نفره دولت از اتهام افساد فی‌الارض فعالان محیط زیست

عیسی کلانتری رییس سازمان حفاظت از محیط زیست گفت: قوه قضائیه در مورد صدور احکام فعالان محیط زیست و جزئیات آن اطلاعاتی به ما نداده است و گفت: این مسئله در هیات چهارنفره‌ای که دولت تعیین کرده بود و خانم لعیا جنیدی - معاون حقوقی رئیس جمهوری- هم در آن حضور داشت، مطرح شد که همه اعلام کردند که در این مورد چیزی به ما ابلاغ نکرده‌اند.

  • امیدواریم نمایندگان با رای اعتماد به وزرای پیشنهادی به دولت کمک کنند

حسینعلی امیری معاون پارلمانی رئیس‌جمهوری اعلام کرد که امیدواریم نمایندگان با رای اعتماد به وزرای پیشنهادی به دولت کمک کنند. وی درباره اظهارات اخیر مطهری درباره اقدام مجمع تشخیص مصلحت نظام برای بررسی قوانین مربوط FATF اظهار کرد: دکتر مطهری مطلبی را مطرح کردند و قاعدتا پاسخ آن را مجمع تشخیص مصلحت نظام باید بدهد؛ ایشان یک شبهه حقوقی مطرح کردند و مجمع حتما در این باره اظهار نظر خواهد کرد.

  • وزارت ارتباطات در مرز مهران و شلمچه در حال ارائه خدمات به زائران است

محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات اعلام کرد که وزارتخانه متبوعش هم‌اکنون در مرز مهران و شلمچه در حال ارائه خدمات به زائران است. ویدرباره ارائه خدمات اینترنت به زائران اربعین، اظهار کرد: بالون اینترنت هم اکنون در مدار است. در مهران پس از اینکه دو روز در مدار بود صاعقه با آن برخورد کرد و دچار مشکل شد اما بعد از ٢٤ ساعت بالون دیگری مستقر شد و الان هم در مرز مهران و هم شلمچه در حال ارائه خدمات است.

همچنین در جلسه امروز هیأت وزیران به ریاست حسن روحانی، بسته حمایتی دولت برای خانوارهای کم درآمد مورد بررسی و تأیید نهایی قرار گرفت که جزییات آن از سوی دستگاه‌های مسئول اعلام خواهد شد.

کد خبر 420026

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha