همشهری‌آنلاین: سخنگوی قوه قضائیه از دستگیری ۱۹۶ اخلالگر اقتصادی در تهران خبر داد.

به گزارش تسنیم، حجت الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای در یکصدو سی و دومین نشست خبری خود اظهار کرد: در روزهای گذشته هفته نیروی انتظامی را داشتیم که لازم می‌دانم از این نیروی جان بر کف و زحمتکش تشکر کنم. نیروی انتظامی در ماه‌های اخی به طور خاص در مبارزه با قاچاقچیان و اخلاگران اقتصادی، یکی از یاران جدی قوه قضائیه بوده است و توانسته قدم های خوب و موثری را بردارد که بنا به نظر کارشناسان این اقدامات موثر بوده است.

او افزود: ما در آستانه اربعین حسینی هم هستیم که این روز را گرامی می داریم و امیدواریم همه کسانی که عاشق اهل بیت عصمت و طهارت هستند، موفق شوند این سفر را به خوبی و طمانینه و آرامش کامل انجام دهند و قوه قضائیه هم در حد ضرورت به همه نیروهایی که در این خصوص مسئولیت دارند کمک می کند.

سخنگوی دستگاه قضا به پرونده‌های اخیر اقتصادی اشاره کرد و گفت: در تهران از ابتدای اقداماتی که برای مبارزه با اخلالگران به خصوص ارز و نظامات ارزی داشتیم، 196 نفر دستگیر شدند که 13 نفر آنها در همین روزهای اخیر دستگیر شدند. واقعا به همه مردم عزیزمان و کسانی که متاسفانه در بازار غیرمچاز فعالیت ارزی دارند هشدار می‌دهم و یادآوری می‌کنم که موضوع را جدی بگیرند و هم برای خود و خانواده‌هایشان مشکل ایجاد نکنند.

محسنی‌اژه‌ای افزود: در غیر از مسئله اعدام، احکام اینها قطعی است و بدانند که هیچ گونه اغماضی نمی‌شود و دلیلش هم روشن است زیرا در شرایطی که دشمن فشار مضاعف برای معیشت مردم دارد، این دور از انصاف و انسانیت است که یک عده‌ای برای سودجویی یا خدایی نکرده برای همدستی با دشمن، فشار بیاورند.

او تصریح کرد: همچنین تا به امروز در تهران 49 مورد کیفرخواست صادر شده که برخی چهار یا 10 متهم دارد و بیش از 90 نفر از کسانی که کیفرخواست صادره شده، تعیین وقت شده است و چند مورد هم هست که هنوز تعیین وقت نشده است.

محسنی اژه ای گفت: در استان سیستان و بلوچستان هم 17 نفر در روزهای اخیر بازداشتی داشتیم که در سیستم بانکی نفوذ کرده و حدود 100 میلیون دلار گرفته بودند و می‌خواستند 300 میلیون دلار بگیرند. بخشی از 100 میلیون دلار را خارج از کشور ارسال کردند و بخشی را در داخل کشور به صورت غیر رسمی فروختند. در خراسان رضوی 4 نفر، همدان هفت نفر و برخی استان های دیر هم یک الی دو بازداشتی داشتیم.

او گفت: تعدادی هم در روزهای گذشته احکام‌شان قطعی شده که برخی کسانی هستند که در نظام ارزی دخالت داشتند و برخی نیز در قاچاق سوخت یا قاچاق کالا دخالت داشتند.

کد خبر 419151

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha