همشهری آنلاین: سرمربی تیم ملی فوتبال ایران گفت: من از صمیم قلب از طرف خودم و بازیکنان تیم ملی فوتبال ایران از مقام معظم رهبری تشکر می‌کنم.

کی روش

به گزارش ایسنا، کارلوس کی‌روش در حاشیه تمرین (شنبه) تیم ملی اظهار کرد: همان‌طوری که تک تک شما مطلع هستید صحبت‌های مقام معظم رهبری باعث افتخار ما بود. سرمربی تیم ملی فوتبال ایران می‌گوید هشت سال قبل خواهان بهبود وضعیت چمن زمین تمرین تیم ملی شده بودم که امروز به نتیجه رسید.

كي روش گفت: اولین روزی را به خاطر می‌آورم که با آقای کفاشیان به این‌جا (کمپ تیم‌های ملی) حضور داشتیم که این موضوع برای هشت سال پیش است. همان روز گفتم که باید زمین تمرین را بهبود ببخشیم.

او افزود: امروز بعد از گذشت تقریبا هشت سال این زمین تمرین را در مرکز ملی آکادمی ملی فوتبال مورد آزمایش قرار می‌دهیم و از آن استفاده می‌کنیم. مطمئن هستم و امیدوارم که خیلی از افراد مخصوصا مربیان تیم‌های ملی به خاطر این زمین لبخند بزنند چراکه از این به بعد از این زمین می‌توانند برای رقابت در صحنه‌های بین‌المللی استفاده کنند. همان‌طوری که مطلع هستید پایبند بودن و ساختن این زمین و ساختن ساختمان پک (PEC) باعث شد من دشمنانی در ایران پیدا کنم؛ اما امروز بار دیگر همان‌طور که شاهد هستید ما توانستیم یک زمین جدید برای تیم‌های ملی فوتبال ایران یعنی تمامی تیم‌های ملی داشته باشیم. ما صحبت‌های‌مان را فقط در رسانه‌ها انجام نمی‌دهیم. این زمین هم جزو میراث‌هایی خواهد بود که از من در ایران به جا خواهد ماند.

وی افزود: تحت ریاست آقای تاج شما امروز یک زمین دارید. من می‌دانم که بعضی از افراد شاید این موضوع را دوست نداشته باشند و هضم این مساله برای‌شان دشوار باشد؛ اما مهم‌ترین مطلب این است که تیم‌های ملی فوتبال امروز یک قدم رو به جلو برخواهند داشت. از تک تک کسانی که باعث شدند این هدف ما به واقعیت بپیوندد از صمیم قلب تشکر می‌کنم. از هشت سال پیش در خاطرم هست به این مساله تاکید کردم که ما احتیاج به یک زمین با کیفیت بالا و خیلی خوب داریم که امروز این اتفاق رخ داد. امیدوارم خداوند متعال نگهدار این زمین و نگهدار مردم خوب ایران باشد.

کی‌روش در ادامه اضافه کرد: مطمئنا اقدامی که امروز رخ داد یک قدم رو به جلو و مهم است، اما تنها مطلب لازمه برای پیشرفت فوتبال ایران نیست. فکر می‌کنم همه مربیان با هم موافق هستند که ما احتیاج به یک زمین نداریم بلکه چندین زمین و امکانات زیادی برای بازیکنان جوان و تیم‌های پایه نیاز داریم؛ اما مطلبی که می‌خواهم به شما بگویم این است که قبل از جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه صحبت‌ها و فرمایشات الهام بخش رییس‌جمهور محترم جناب آقای دکتر روحانی که گفتند ۸۰ میلیون نفر یک کشور و یک ضربان قلب باعث شد که بازیکن تیم ملی در ادامه در جام جهانی روسیه عملکردی موفقیت‌آمیز داشته باشند و باعث غرور برای مردم ایران بشوند.

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران هم‌چنین تاکید کرد: همان‌طوری که تک تک شما مطلع هستید صحبت‌های مقام معظم رهبری باعث افتخار ما بود. من از صمیم قلب از طرف خودم و بازیکنان تیم ملی فوتبال ایران از مقام معظم رهبری تشکر می‌کنم. البته هنوز این افتخار را نداشته‌ایم که ایشان را از نزدیک ببینیم اما می‌خواستم مراتب تقدیر و تشکر خودم را به ایشان ابلاغ کنم. مطمئنا فرمایشات مقام معظم رهبری برای ما الهام بخش خواهد بود ما هم این موضوع را پنهان نمی‌کنیم و تلاش خواهیم کرد که در جام ملت‌های آسیا به قهرمانی دست پیدا کنیم. پس نتیجه می‌گیریم با صحبت‌ها و فرمایشات مقام معظم رهبری و پیام‌های انگیزیشی که رییس‌جمهور دادند تلاش خواهیم کرد به موفقیت و قهرمانی دست پیدا کنیم. بنده اعتقاد دارم فرمایشات ایشان مطمئنا باید به بقیه مسوولان هم کمک کند که همه ما متحد برای موفقیت تیم ملی رو به جلو در راستای موفقیت تیم ملی در جام ملت‌های آسیا قدم برداریم.

او تصریح کرد: ما اعتقاد داریم با این فرمایشات الهام بخش اولویت‌بندی برای حمایت از تیم ملی به نحو احسن اتفاق خواهد افتاد. از آماده سازی ما در زمان مناسب اتفاق خواهد افتاد زیرا ما سه ماه با شروع مسابقات فاصله داریم و کارهای زیادی است که باید انجام بدهیم. ما دو بازی دوستانه در سپتامبر (شهریور) و اکتبر (مهر) از دست دادیم و در ماه بعد یعنی نوامبر (آبان) در تلاش هستیم که بازی‌های دوستان‌مان را انجام دهیم. در تلاش هستیم با تیرینیداد و توباگو و ونزوئلا در تهران بازی کنیم و سخت در حال تلاش هستیم که قبل از شروع مسابقات سه تیم را به اردوی‌مان بیاوریم و با آن‌ها بازی‌های آماده سازی انجام دهیم.

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران در پاسخ به سوالی درباره این که آیا از نام حریفان تدارکی ایران رضایت دارد یا خیر؟ و این که برخی بازی‌های دوستانه تیم ملی فوتبال ایران را با تیم‌هایی چون عراق و عربستان مقایسه می‌کنند، گفت: شما به عنوان عضوی از اصحاب رسانه این مسوولیت را دارید که به افکار عمومی توضیح بدهید که چرا چنین اتفاقی رخ می‌دهد. وقتی شما پا به یک مغازه‌ای می‌گذارید و منابع مالی محدودی دارید نمی‌توانید ماشین فراری بخرید. باید پیکان بخرید یا اگر هم مجبور شوید باید با دوچرخه پیش بروید. کاری که ما قبل از جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل انجام دادیم و نتوانستیم و با دوچرخه رفتیم و جنگیدیم. این افراد ( کسانی که بازی‌های دوستانه تیم ملی را با عراق و کشورهای دیگر مقایسه می‌کند) کجا بودند زمانی که قبل از جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه ما فقط با لیتوانی بازی کردیم و سه بازی دوستانه مهم‌مان را از دست دادیم. در چند وقت اخیر من ایمیلی دریافت کردم که پیشنهادی درباره برزیل شده بود. همه جشن گرفتیم و پایکوبی کردیم به خاطر این که یک ایمیل از برزیل دریافت کردیم و در ایمیلی پاسخ آن‌ها را دادیم که شرایط شان را برای بازی دوستانه اعلام کنند که تا به امروز جواب ما را نداده‌اند. اگر عراق توانایی این را دارد که برابر آرژانتین بازی کند این وظیفه شماست (رسانه‌ها) که به عنوان شخصی از اصحاب رسانه توضیح دهید که ما تمام تلاش‌مان را با منابع محدود انجام می‌دهیم.

او اضافه کرد: شما از من پرسیدید که آیا خوشحالم مقابل بولیوی، تیرینیداد و توباگو و ونزوئلا بازی کنیم که من در پاسخ می‌گویم بله خیلی خوشحالم زیرا از تیم‌های اروپایی هیچ تیمی نمی‌تواند با ما بازی کند. تیم‌های ملی آفریقایی به خاطر این که در جام ملت‌های آفریقا بازی می‌کنند نمی‌توانند برابر ما قرار بگیرند. تیم‌های آسیایی نمی‌خواهند با ما بازی کنند به خاطر این که تقویم‌شان را بسته‌اند و بازی‌ها نهایی شده است. در آمریکای جنوبی تیم‌هایی مثل برزیل و آرژانتین هستند که مبالغ‌شان بین یک، یک و نیم و دو میلیون دلار است. با آن‌ها که نمی‌توانیم بازی کنیم اما در جاهایی که می‌توانیم تلاش می‌کنیم که با آن‌ها بازی کنیم در نتیجه مهم است که شما در رسانه‌ها این وظیفه را دارید که به مردم توضیح بدهید شرایط واقعی که پیش‌رو داریم چیست. آقایان، این بازی تظاهرگونه را جلویش را بگیرید. وقتی شما شخصی را پیدا می‌کنید که اعتقاد دارد ما می‌توانیم مقابل پرتغال بازی کنیم و اگر کسی درباره بازی دوستانه این چنینی با شما صحبت می‌کند فقط مشکلش را نگوید. بهتر است شخصی هم پیدا شود که یک میلیون دلار پول تهیه کند تا این بازی دوستانه برگزار شود. لطفا حقیقت را بگویید و این‌گونه بازی‌های تظاهرگونه را انجام ندهید.

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران هم‌چنین گفت: تیم ملی بولیوی تیمی از آمریکای جنوبی است و ونزوئلا هم همین شرایط را دارد. آن‌ها تیم‌های بسیار رقابتی هستند و من می‌خواهم بازیکنانم مقابل تیم‌هایی بازی کنند که بتوانیم بازی را خوب کنترل کنیم، حفظ توپ داشته باشیم، حرکت‌های هجومی انجام دهیم. می‌خواهم یک جواب فوتبالی خیلی مستقیم به شما بدهم. من بازی عراق برابر آرژانتین را دیدم. فکر می‌کنید این بازی برای عراق تمرین بود؟ ۹۰ درصد زمان بازی صاحب توپ نبودند. بازی را که چهار بر صفر شکست خوردند. بازیکنان وقتی بازی تمام شد تمام اعتماد به نفس خود را از دست داده بودند و این وسط ایجنت‌ها یک کمیسیون بسیار خوب به جیب زدند. من نمی‌خواهم چنین اتفاقی برای تیمم رخ بدهد. می‌خواهم تیمم جلوی تیم‌هایی تمرین و بازی کند که ما ۵۰، ۶۰ و ۷۰ درصد مالکیت توپ را داشته باشیم و تمرین کنیم که یاد بگیریم چگونه به پیروزی برسیم. این دقیقا همان اتفاقی خواهد بود که ما در جام آسیا با آن روبه‌رو خواهیم بود. اگر بخواهیم مقابل اسپانیا تمرین کنیم و ۹۰ درصد اسپانیا مالکیت توپ را در اختیار داشته باشد این مساله کمکی به ما نمی‌کند هم‌چنین که اگر مقابل یمن به پیروزی برسیم. امیدوارم شما این نکات من را به صورت کامل منتقل کنید.
کی‌روش در ادامه درباره این که عنوان شده با استفاده تیم ملی امید از ساختمان پک مخالفت کرده هم گفت: لباسی که بر تن ماست چهار جیب دارد. این جیب را نگه داشته‌ام که ساختمان پک را در آن بگذارم و با خود ببرم. جیب پایینی هم می‌خواهم برای بردن زمین تمرینی که الان آماده شده ببرم. در جیب دیگری هم می‌خواهم لباس‌ها و تجهیزات تیم ملی را در آن بگذارم و با خود ببرم و در جیب بعدی هم مقام‌هایی که و جام‌هایی که بوده را با خود ببرم. برای این که این‌ها را می‌خواهم ببرم خانه نمی‌گذارم کسی بیاید از آن‌ها استفاده کند. فکر می‌کنم متوجه صحبت من شده باشید. فقط به دنبال یک مهندس هستیم که چگونه می‌توانیم این دستاوردها را در جیب‌هایم بگذارم و ببرم.

او ادامه داد: بگذارید این‌گونه پاسخ بدهم. دو سال قبل من یک جلسه در محل ساختمان پک با کادر تیم زیر ۱۷ سال و بانوان و کادر زیر ۲۳ سال و امید برگزار کردم و به تک تک آن‌ها محل‌ها و اتاق‌هایی که مختص این دوستان است را نشان دادم و تا به امروز هیچ کدام از مربیان و مدیران این تیم‌ها به آن‌جا نیامدند. در اتاق‌ها مثل روز اول خالی است. ساختمان پک به این دلیل ساخته شد که میراثی برای تمام تیم‌های ملی و ملی پوشان فوتبال ایران باشد. من می‌توانم بگویم آقای شفر، علی پروین، علی دایی به این‌جا آمدند. من شخصا این پیشنهاد را دادم که باشگاه‌ها اگر نیاز دارند از امکانات این‌جا استفاده کنند بیایند و استفاده کنند. این زمین که الان ساخته شده بعد از زمین پژوهشگاه صنعت نفت دومین زمین مناسب است که فرصت مناسب را به تیم‌های ملی خواهد داد که از آن‌ها استفاده کنند.

من شاهد این بودم که آقای استیلی گفته‌اند من نتوانسته‌ام به ساختمان پک بروم. احتمالا این به خاطر این بوده که سرشان شلوغ بوده است اما او وقت داشته به روسیه بیاید که از مسابقات تیم ملی لذت ببرد و وقت این را داشتند که به هتل تیم ملی بیایند و وقت این را داشتند که بازیکنان و مربیان را در روسیه ملاقات کنند اما وقت این که از ساختمان پک بازدید کنند را نداشتند. ایشان باید در این باره توضیح بدهند نه ما. به غیر از آن ما مدارکی داریم که ثابت می‌کند تیم امید در ساختمان پک حضور داشته است. مگر من با تیم ملی امید مشکلی دارم؟ من در زندگی‌ام با هیچ شخصی مشکلی ندارم. من افرادی را که دروغ می‌گویند را دوست ندارم.

کد خبر 419101

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha