همشهری آنلاین: رئیس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس از دریافت بیش از ۳ هزار اثر برای حضور در هیجدهمین دوره جشنواره انتخاب بهترین کتاب سال دفاع مقدس خبر داد.

حمیدرضا گرامی

امیر سرتیپ دوم ستاد «حمیدرضا گرامی» در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: در هفدهمین دوره از جشنواره انتخاب بهترین کتاب دفاع مقدس تعداد یکهزار و 700 اثر دریافت شد، اما با توجه به استقبال نویسندگان و علاقمندان حوزه دفاع مقدس تاکنون بیش از 3 هزار اثر به دبیرخانه این نهاد رسیده است.

وی هدف از طرح انتخاب کتاب سال دفاع مقدس را جلوگیری از تحریف جنگ و بیان تاریخ واقعی جنگ برای نسل آینده کشور عنوان کرد و افزود: در این جشنواره تلاش داریم برترین ها را انتخاب کنیم تا افرادی که قصد قلم زدن در این حوزه را دارند از آن الگو بگیرند.

امیر گرامی اظهارداشت: جایزه کتاب سال دفاع مقدس در 4 بخش در تمامی استانها شامل خاطره، داستان، زندگی نامه داستانی و شعر به اتمام رسیده و در مرحله داوری است و در آذر امسال جایزه ادبی یوسف، بهمن مراسم پایانی کتاب سال و اسفند ماه نیز کنگره شعر دفاع مقدس را در تهران برگزار می کنیم.

مجله چهره‌های دفاعی ایران | مجله نهادهای دفاعی ایران | مجله تجهیزات دفاعی ایران

وی تصریح کرد: بیست و یکمین کنگره شعر دفاع مقدس در مراحل اولیه در استانها انجام شد و هم اکنون بحث داوری آن به پایان رسیده است و در بخش جایزه ادبی یوسف که موضوع آن داستان کوتاه است در سال گذشته یکهزار و 25 اثر دریافت شد. امسال این تعداد در بخش استانی به حدود سه هزار اثر رسیده است و در حال حاضر به مرحله اهداء جوایز به برترین های استانی رسیده است و آذر امسال نیز مراسم پایانی آن در تهران برگزار می شود.

رئیس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس گفت: تولید و نشر حوزه کتاب دفاع مقدس از نظر کیفیت و کمیت نسبت به سالهای قبل بهتر شده و در حوزه کتاب خارجی نیز در نمایشگاه کتاب امسال فرانکفورت کتاب «آب هرگز نمی میرد» از جمله آثار حوزه دفاع مقدس به نمایش درآمد که با استقبال مردم و ناشران رو به رو شد.

امیر گرامی گفت: در بخش شعر کتاب دفاع مقدس با همکاری آموزش و پرورش در حوزه استانی کار گسترده ای آغاز شده است.

وی افزود: در آموزش و پرورش 900 جلد کتاب درسی وجود دارد که همه ساله در تیراژ میلیونی چاپ و منتشر می شود و از این میزان کتاب، تعداد سه هزار صفحه به موضوع دفاع مقدس اختصاص یافته که توسط معلمان برای دانش آموزان روایت می شود.

رئیس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس تاکید کرد: این سازمان یک بسته دیداری و شنیداری برای ارایه مطلوبتر حماسه های دوران دفاع مقدس و روایتی از شهدا همراه با مختصات هر استان و شهدای آن منطقه تهیه کرده است.

کد خبر 419079

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha