سه‌شنبه ۲۵ دی ۱۳۸۶ - ۲۰:۱۰
۰ نفر

کشوها به عنوان یکی از امکانات استفاده بهینه از فضا، خود نیز نیازمند تقسیم‌بندی هستند

 که برای این منظور هم راه‌های متعددی وجود دارد و البته انتخاب هریک از آنها، رابطه مستقیمی با کاربرد کشو و درنتیجه لوازمی که برای قراردادن داخل آن درنظر گرفته شده است، دارد

.

راهکارهای زیر از این جمله‌اند:

  1. بهترین روش برای تقسیم‌بندی و نظم‌بخشیدن به فضای داخل کشوهای کابینت‌های آشپزخانه، کاربرد تقسیم‌کننده‌های پلاستیکی است که در قالب سینی‌های چند خانه‌ای و دیواره‌دار و همچنین قوطی‌های دردار در فروشگاه‌های عرضه لوازم پلاستیکی به فروش می‌رسند.
  2. اگر کشویی را به شیشه‌های ادویه‌جات یا شیشه‌های عطر و لوازم آرایشی و بهداشتی اختصاص داده‌اید ولی هربار که کشو را باز و بسته می‌کنید، همه لوازم داخل آن جابه‌جا شده و در سطح کشو پخش می‌شوند، کافی است به یک یا حتی هرکدام از 4 دیواره کشوی چوبی، 2 عدد میخ با فاصله دلخواه و باتوجه به نوع کاربرد کشو بکوبید؛ سپس یک تکه کش به طولی متناسب با این فاصله آماده کرده و دو سر آن را به میخ متصل کنید. حالا لوازم موردنظر را مابین کش و دیواره کشو قرار دهید. به این ترتیب کش مانع جابه‌جایی لوازم و احیانا آسیب‌رسیدن به آنها، هنگام باز و بسته‌شدن کشو  می‌شود.
  3. درصورتی که سرویس لیوان یا استکانی را در بسته‌بندی مخصوص‌اش خریداری کرده‌اید، جعبه آن را دور نیندازید؛ شما می‌توانید از تقسیم‌بندی مقوایی داخل جعبه
    - که به صورت شبکه‌ای برای جداسازی لیوان‌ها از هم طراحی و ساخته شده است - برای نظم‌بخشیدن به کشوی مربوط به جوراب‌ها، روسری و همچنین لباس‌های زیر استفاده کنید؛ به این ترتیب که هر تکه لباس را در هر خانه‌ای از آن شبکه مقوایی جای دهید؛ با این‌کار، فضای کشوی شما همیشه منظم و مرتب خواهد بود.
  4. از جعبه‌ها و قوطی‌های محکم مواد و لوازم مختلف برای تقسیم‌بندی فضای داخل کشو استفاده کنید. به‌عنوان مثال جعبه‌های فلزی شکلات، گز و سوهان برای خرده‌ریزهای داخل کشوهای کابینت آشپزخانه، لوازم‌التحریر بچه‌ها، ‌لوازم آرایشی، زیورآلات، ابزارآلات فنی کوچک، ‌لوازم خانگی، داروها و... بسیار مناسبند.
کد خبر 41891

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار مهارت‌های زندگی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز