همشهری آنلاین: از وقتی که کسب و کارهای مختلف روز به روز وارد فضای آنلاین شدند، تمام آن‌ها تنها یک شعار مشترک داشته‌اند: سادگی و سرعت بالا در انجام سرویس.

پنج اشتباه رایج در خرید آنلاین بلیط هواپیما

با اینکه راحتی و انعطاف‌پذیری در انتخاب‌ از مشخصه‌های اصلی خرید آنلاین محسوب می‌شود، برخی اشتباهات رایج در خرید آنلاین باعث می‌شود که تجربه خوبی از خرید خود کسب نکنید.

افراد بسیاری به اشتباه گمان می‌کنند خرید آنلاین بلیط هواپیما فرآیندی بیش از حد ساده و سریع است که نباید وقت زیادی برای آن صرف کرد. اما واقعیت امر آن است که خرید اینترنتی بلیط هواپیما به‌صورت آنلاین بدون توجه به یکسری نکات می‌تواند حتی به ضرر شما تمام شود.

عدم شناخت خطاهای احتمالی خرید بلیط، می‌تواند پرواز شما را به تلخ‌ترین تجربه سفر هوایی عمرتان بدل کند. در این مقاله سعی داریم با ارائه اطلاعات بیشتر، بطور کلی از بروز این اشتباهات جلوگیری کنیم.

۱- توجه بیش از حد به قیمت بلیط هواپیما

کاملاً حق دارید که قیمت بلیط هواپیما را در اولویت اول خود قرار دهید اما لازم است بدانید که گاهی اوقات پرداخت هزینۀ کمتر برای پرواز باعث متحمل شدن برخی هزینه‌های دیگر می‌شود. برای مثال ممکن است برای خرید بلیط هواپیما خارجی خود هزینه کمی بپردازید ولی کیفیت پایین غذای هواپیما شما را مجبور می‌کند که غذایی دیگر برای خود بخرید.

علاوه بر این، بسیاری از مسافران در سفرهای طولانی این اشتباه را می‌کنند که تنها قیمت بلیط را لحاظ می‌کنند و بعد از پشت سر گذاشتن پروازی طولانی، از راحت نبودن صندلی پروازی خود گله‌مند هستند. این نکته را در نظر داشته باشید که گاهی با کمی تحقیق و بررسی می‌توانید پروازهایی پیدا کنید که با قیمتی مشابه، تجربۀ بهتر و شایسته‌تری از سفر برای شما فراهم کنند.

عواملی همچون پذیرایی، صفحه‌ نمایش پشت صندلی، صندلی راحت و غذای با کیفیت باعث می‌شود پرواز خارجی شما با در نظر گرفتن مسافت طولانی، بسیار لذت‌بخش باشد.

۲- نادیده گرفتن تجربه سفر در حین پرواز

معمولا شرکت‌های هواپیمایی گزینه‌هایی برای تغییر قیمت پروازهای خود در نظر می‌گیرند. به‌عنوان‌مثال صفحه نمایش در صندلی عقب، طرح صندلی بهتر، محل قرارگیری پا و یا سرویس غذا مواردی هستند که می‌توانند قیمت پرواز را بالا ببرند.

۳- بهترین سایت خرید آنلاین هواپیما وجود ندارد!

با اینکه سایت‌های بسیاری با شعار «بهترین سایت خرید بلیط هواپیما» در موتورهای جستجو توجه شما را جلب می‌کنند، اما واقعیت امر آن است که هر سایتی مزایا و معایب مخصوص به خود را دارد. اقدام آگاهانه در خرید بلیط هواپیما این است که متناسب با نیازها و اولویت‌های خود، بهترین سایت یا سامانه آنلاین بلیط را بیابید.

فرض کنید قصد داریم یک بلیط هواپیما تهران مشهد برای خود خریداری کنیم، در اینصورت می‌بایست فاکتورهای مختلفی همچون نوع ایرلاین، کلاس پروازی، تاریخ و ساعت پروازی را از سایت‌های مختلف بررسی کنیم و بهترین آن را انتخاب کنیم.

۴- روزهای پرواز خود را آگاهانه انتخاب کنید

اگر دوست دارید پرواز خوبی برای خود رزرو کنید، بهتر است پرواز خود را در اواسط هفته ( ترجیحاً دوشنبه، سه‌شنبه) و در ساعات اولیه یا اواخر روز خریدای کنید. خرید بلیط در صبح‌ همچنین این مزیت را دارد که در صورت تأخیر یا کنسل شدن پرواز، می‌توانید با استفاده از هواپیما‎های بعدی به مقصد خود برسید. اما اگر صرف هزینه اصلاً برای شما مهم نیست، می‌توانید در تعطیلات آخر هفته، پرواز خود را انجام دهید.

البته لازم است اشاره کنیم که روزهای پرترافیک پرواز برای هر شهر و مقصد متفاوت است و نمی‌توان یک فرمول کلی برای آن در نظر گرفت.

۵- خرید بلیط چارتر هواپیما، به هر قیمتی

چارتر، چارتر، چارتر! بلیط هواپیمای چارتر تنها به دلیل ارزان ‌قیمت بودن، پرطرفدارترین بلیط هواپیمایی در کشور است.

پنج اشتباه رایج در خرید آنلاین بلیط هواپیما

این باور نادرست زمانی می‌تواند تبدیل به یک اشتباه رایج تبدیل شود که بسیاری از مردم به اشتباه تصور کنند که خرید بلیط چارتر هواپیما می‌تواند بهترین انتخاب برای آن‌ها باشد. این باور تا حد زیادی به این دلیل است که عده زیادی تفاوت بلیط چارتر و سیستمی را نمی‌دانند.

  • بلیط چارتر

منظور از پرواز چارتری این است که آژانس‌های هواپیمایی، همه‌ و یا تعدادی از صندلی‌های هواپیما را اجاره کنند و بلیط‌های این پرواز را در اختیار مسافران قرار دهند. این نوع بلیط‌ها بیشتر در مسیرهای پر سفری مانند مشهد، تهران و اصفهان وجود دارد.

  • بلیط سیستمی

از طرف دیگر بلیط سیستمی بلیط‌هایی هستند که چه آنها را از آژانس‌های گردشگری خریداری کنید و چه مستقیما از خود هواپیماهایی، قیمت مشابهی خواهد داشت که بر اساس مصوب شرکت هواپیمایی کشور است. اگر بخواهیم درباره مزیت‌های بلیط‌های سیستمی بگوییم باید بگوییم این بلیط ها یک مزیت اصلی دارند: اینکه بلیط‌های سیستمی قابل استرداد هستند.

یعنی اگر به هر دلیل شما بلیط را خریداری کنید و بعد از پرواز منصرف شوید، مقداری از پول شما به عنوان جریمه برداشته شده و باقی پولتان به شما برگشت داده می‌شود. این مزیت در بلیط‌های چارتری وجود ندارد.

حالا که به خوبی با تفاوت بلیط چارتر و سیستمی آشنا شدید، به شما توصیه می‌کنیم تنها بر اساس نیاز خود، یکی از دو نوع بلیط چارتر یا سیستمی را برای پرواز بعدی خود رزرو کنید.

سخن آخر: مطمئناً هر تکنولوژی و سرویس جدیدی که وارد دنیای اینترنت می‌شود، علاوه بر مزایا و خدمات بیشمار، همراه با یک سری باورها و اشتباهات همراه می‌شوند. تلاش ما در این مقاله این بود که اشتباهات رایج در خرید اینترنتی بلیط هواپیما را تا حد ممکن کاهش دهیم و مقدمات پروازی اقتصادی، خاطره‌انگیز و لذت‌بخش را برای شما فراهم کنیم.

مهر

کد خبر 418256

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha