سه‌شنبه ۲۵ دی ۱۳۸۶ - ۱۶:۳۷
۰ نفر

ترجمه-امیررضا نوری‌زاده: کمتر سراغ داشته‌ایم که یک هنرپیشه تلویزیونی بتواند تنها با تکیه بر ایفای نقش در تنها یک سریال، خود را تا حد هنرپیشه جهانی مطرح کند و به عبارتی چهره شود.

در 3 دهه اخیر تنها جورج کلونی بوده که با بازی در سریال تلویزیونی «اتاق اورژانس» محبوبیت فراوانی به دست آورد و با بازی در فیلم «از بام تا شام» ساخته رابرت رودریگز پا به دنیای سینما گذاشت.

متیوفاکس یکی از هنرپیشه‌های اصلی سریال گمشدگان و ایفاگر نقش دکتر جک شپرد، اکنون چهره‌ای شناخته شده برای تمامی سینمادوستان است؛ آن هم در شرایطی که اولین فیلم بلند او به نام موقعیت برتر  در ماه آینده اکران می‌شود.

فصل چهارم سریال گمشدگان از 31 ژانویه پخش خواهدشد و متیوفاکس فارغ از فیلمبرداری 8 ایپزود فصل چهارم که قبل از اعتصاب نویسندگان کامل شده بود ،در این گفت‌وگو شرکت کرده و توضیحاتی پیرامون  فصل‌های گذشته و آینده سریالی دارد که قرار است در 3 سال آینده پخش آن ادامه یابد.

  •  عکس‌العمل شما به اپیزود پایانی فصل قبل چه بود؟

 واقعا شوکه شده بودم چون خود من هم تصور نمی‌کردم که قرار است تعدادی از جزیره نجات پیدا کنند. دیمون لیندلوف در نگارش این اپیزود کار فوق‌العاده‌ای را ارائه داد چرا که تا اواسط اپیزود نهایی، شما تصور می‌کنید که این قسمت هم به گذشته رجوع می‌کند اما در نهایت متوجه می‌شوید که داستان در آینده می‌گذرد و زندگی جک کاملا به هم ریخته است!

  •  آیا برای این اپیزود پایان دیگری هم در نظر گرفته شده بود؟

در فیلمنامه چیزی اشاره نشده بود ولی من بعدا متوجه شدم که 3 پایان مختلف برای این اپیزود فیلمبرداری شده بود، اما من در 2 پایان دیگر حضور نداشتم!

  •   بسیاری از منتقدان در اوایل فصل قبل از اپیزودهای ابتدایی انتقاد کردند. پس از موج شهرت زودرس آیا برای شما سخت نبود که تا این حد مورد انتقاد قرار بگیرید؟

‌ من این انتقادها را پسندیدم چون در غیر این صورت نمی‌توانستیم قبول کنیم که اظهارنظرها در مورد ما واقعی است. ما اکنون حدود 15 میلیون بیننده در آمریکا و حدود 70 میلیون بیننده در سرتاسر جهان داریم ولی همه آنها جزو طرفداران پر و پا قرص ما نیستند و ما نباید انتظار داشته باشیم که از آنها فقط تعریف و تمجید بشنویم.

  •  تهیه‌کنندگان در اوایل فصل قبل اصرار زیادی برای وجود یک پایان قطعی و قابل قبول داشتند. آیا شما هم نظر آنها را تایید می‌کنید؟

‌ دیمون لیندلوف بهترین توصیف را برای این سریال داشت: سریال گمشدگان مثل دویدن در یک مسابقه دو ماراتن است و شما نمی‌دانید چه زمانی به خط پایان می‌رسید. البته یکی از انتقادهایی که از سریال می‌شود این است که داستان به کندی پیش می‌رفته امادیمون می‌داند که چه زمانی به این روند سرعت ببخشد .

  •  شما تا پیش از آغاز اعتصاب‌ها تنها 8 اپیزود را از 16 اپیزود تعیین شده تکمیل کردید. روند کار چگونه بود؟

کار برای همه ما مشکل شده بود و عوامل ناچار شدند به خانه‌هایشان بازگردند و من مطمئن نیستم که شرایط برای ساخت باقی اپیزودهای این فصل مهیا شود. اما من هنوز نسبت به ادامه ماجرا امیدوارم.

  •    چند ماه  دیگر شما را در نقش یک مامور مخفی در فیلم موقعیت برتر  می‌بینیم. چه عاملی باعث حضور شما در این نقش شد؟

‌ دلیل اصلی بازی من در فیلم، پیتر تراویس (کارگردان فیلم) بود،اما سوژه فیلم هم جالب بود چرا که در این فیلم 10 نفر برداشت‌های مختلفی از یک واقعه ثابت دارند. البته اجازه دهید چندان در مورد داستان فیلم توضیحی ندهم.

  •  فیلم بعدی شما برداشت سینمایی از کمیک «اسپید ریسر» به کارگردانی برادران واچوفسکی است. شرایط حضور شما در آن فیلم چگونه فراهم شد؟

 من به انیمیشن و دنیای کمیک علاقه‌مندم ولی چیزی از اسپید ریسر نمی‌دانستم و این برادران واچوفسکی بودند که نسبت به بازی من در این فیلم علاقه‌مند بودند و من هم پس از آشنا شدن با داستان توافقم را با بازی در آن اعلام کردم البته آنها هم به شدت برای حضور من در فیلم اصرار داشتند.

  •  به این ترتیب هدف بعدی شما حضور تمام وقت در دنیای سینما خواهد بود؟

شکی در این قضیه نیست و معتقدم که حضور در دنیای سینما برای من بهتر است چرا که می‌توانم انعطاف بیشتری در زندگی حرفه‌ای‌ام داشته باشم. در دنیای سینما شما چند ماه درگیر یک فیلم هستید و بعد با نقش خداحافظی می‌کنید. ولی نکته جالب در مورد سریال گمشدگان این است که تمامی اتفاقاتی را که برای جک شپرد رخ می‌دهد،‌ روی من تاثیر مستقیم دارد ولی باید بپذیرید که برای هر هنرپیشه‌ای سخت است که 6 سال در یک نقش ثابت باقی بماند.

  •  رشته دانشگاهی شما در دانشگاه کلمبیا اقتصاد بوده و ظاهرا در حرفه کارگزاری بورس نتوانستید موفق باشید. آیا از این موضوع ناراضی نیستید؟

‌من در این کار عملکرد خوبی نداشتم و در معامله‌های تلفنی هم تبحر ندارم. به این خاطر بود که خیلی زود در این شغل به حاشیه رفتم. شما نمی‌توانید صرفا به دلیل اینکه شغلی را دوست دارید، آن را ادامه دهید. راه‌های بهتری هم برای گذران زندگی وجود دارد و یکی از آنها بازیگری است.

انتر تیمنت ویلکی- 8 ژانویه2008

کد خبر 41822

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز