همشهری آنلاین: جانشین فرمانده نیروی انتظامی گفت: ارزش ریالی کشفیات کالاهای قاچاق در ۶ ماه نخست امسال حدود ۴ هزار میلیارد تومان برآورد شده است که در مقایسه با زمان مشابه سال گذشته، ۹۹ درصد افزایش داشته است.

سردار سرتیپ اسکندر مومنی

به گزارش ایرنا، سردار سرتیپ اسکندر مومنی در همایش کارآگاهان پلیس آگاهی با بيان اين خبر افزود: بر این اساس کل پرونده‌های قاچاق کالا پنج درصد و پرونده‌های بالای 500 میلیون تومان حدود 50 درصد افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه رویکرد کارآگاهان باید بر اساس کار اطلاعاتی و تمرکز بر پرونده‌های بزرگ باشد، افزود: در حوزه جعل 2 درصد و کلاهبرداری 25 درصد نسبت به سال گذشته کاهش داشته‌ایم.

سردار مومنی با بیان اینکه از لحاظ امنیتی در شرایط قابل قبول و مطلوبی در مقایسه با سال گذشته هستیم و به عبارتی ایران 97 امن‌تر از ایران 96 است، اظهار داشت: احساس امنیت در بین مردم مشهود است و طبق نظرسنجی 87 درصد مردم از امنیت عمومی و داخلی رضایت دارند.

جانشین فرمانده نیروی انتظامی افزود: بر اساس آمار و اطلاعات موجود جرایم خشن و جنایی در کشور کاهش داشته و در مقابل کشفیات در بیشتر بخش‌ها افزایش یافته است.

سردار مومنی اظهار داشت: بر همین اساس سرقت از طلافروشی‌ها 17 درصد، بانک ها 71 درصد، جرایم مسلحانه 11 درصد، قتل 13 درصد، تجاوز به عنف 23 درصد کاهش داشته و کشفیات سلاح نیز نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

وی گفت: در سرقت موتورسیکلت سه درصد افزایش داشته ایم، امسال همچنین در درگیری با قاچاقچیان و اشرار و قانون شکنان 54 درصد در مقایسه با سال گذشته افزایش داشته‌ایم که بیشتر این درگیری‌ها در مرزها بوده است.

سردار مومنی اظهار داشت: طی این مدت همچنین هلاکت اشرار 11 درصد افزایش یافته است و در مقابل تعداد شهدا 26 درصد کاهش داشته‌ایم.

جانشین فرمانده ناجا افزود: طی این مدت همچنین 360 تن کشفیات انواع مواد مخدر داشته‌ایم که در مقایسه با سال قبل دارای افزایش است. این آمار و اطلاعات نشانگر تخصصی شدن اقدامات حرفه‌ای نیروی انتظامی است.

کد خبر 418203

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha