سه‌شنبه ۲۵ دی ۱۳۸۶ - ۱۹:۱۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: کمیسیون اتحادیه اروپا 5.5 میلیون یورو کمک فوری را برای قربانیان اقدامات خشونت‌آمیز رخ داده پس از انتخابات ریاست جمهوری در کنیا را آماده کرده است.

خبرگزاری اتریش از بروکسل و استراسبورگ گزارش داد، این کمیسیون اعلام کرد، این پول صرف تامین آب، دارو، وسایل خانگی و مواد غذایی خواهد شد.

کمیسیون اتحادیه اروپا اعلام کرد، بیش از 250 هزار کنیایی پس از اعلام پیروزی جنجالی موای کیباکی، رییس جمهور این کشور قربانی خشونت شده‌اند و در سرزمین خودشان در آوارگی به سر می‌برند. همین تعداد در سخت‌ترین شرایط زندگی می‌کنند.

این کمیسیون اروپایی خواستار آن شد که هواداران قوم کیکویو (Kikuyu) که کیباکی نیز از تبار آن است و رایلا اودینگا، رقیب او که از تبار قوم لوئو (Luo) است، وارد گفت‌وگو با یکدیگر شوند و از خشونت چشم‌پوشی کنند.

قطع کمک‌های توسعه‌ای
در همین حال کمیسیون اتحادیه اروپا این کشور شرق آفریقایی را به قطع کمک‌های توسعه‌ای تهدید کرد. لوئیس میشل، کمیسار کمک‌های توسعه‌ای اتحادیه اروپا در پایان نشست پارلمان اروپایی در استراسبورگ اعلام کرد: این سخت است که کمک‌های مالی را به همان شکلی پیش ببریم که می‌بینیم انتخابات به طور کامل به رسمیت شناخته نشده است.

به گفته یکی دیگر از مقامات اتحادیه اروپا، این اتحادیه در حال بررسی قطع کمک‌های خود به کنیا و اعمال تحریم بر این کشور است. اتحادیه اروپا قصد دارد در صورتی که تلاش‌های میانجی‌گرانه بین‌المللی میان موای کیباکی و رایلا اودینگا به شکست بینجامد، چنین واکنشی را داشته باشد.

اتحادیه اروپا تاکنون 383 میلیون یورو بودجه برای سال‌های 2008 تا 2013 برای کمک به کنیا در نظر گرفته و بدین ترتیب بزرگ‌ترین اهداکننده کمک مالی به این کشور بوده است.

کد خبر 41809

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز