یکشنبه ۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۲
۰ نفر

کامیون‌ها به‌دلیل کمبود و گرانی لاستیک و افزایش سرسام‌آور هزینه نگهداری و تعمیرات خودروهای سنگین از هفته پیش دوباره زمینگیر شدند و اختلال در فعالیت حمل‌ونقل جاده‌ای را تشدید کردند اما در ادامه بنا شد با تخصیص ارز دولتی به واردات لاستیک و قطعات یدکی پرمصرف کامیون، تا حدی مشکلات این صنف برطرف شود تا بتوانند دوباره به جاده‌ها برگردند.

لاستیک

به‌گزارش همشهری، پیرو این برنامه‌ریزی‌ها، دولت توزیع دوباره لاستیک تنظیم بازاری را نیز در دستور کار قرار داد و آنگونه که عبدالهاشم حسن نیا، رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای می‌گوید: با پیگیری‌های انجام‌شده در سطح دولت، توزیع لاستیک در پایانه بندرعباس شروع شده و امکان خرید لاستیک برای رانندگان خودروهای سنگین از طریق انجمن‌های صنفی مربوطه و ادارات کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای فراهم آمده است.

همچنین قرار است در هفته جاری توزیع لاستیک در بندر امام(ره) و استان‌های بزرگ آغاز شود. رئیس سازمان راهداری با اشاره به اینکه در جلسه با معاون اول رئیس‌جمهور، 4راهکار برای برون‌رفت از مشکلات کامیون‌داران ارائه شده است، گفت: مقرر شده تعداد ۱۳هزار حلقه لاستیک موجود در انبار اموال تملیکی برای توزیع در اختیار سازمان راهداری قرار گیرد و ۱۳۰کانتینر حاوی لاستیک واقع در گمرک بندرعباس و بندر بوشهر نیز ظرف یک هفته ترخیص و برای توزیع بین رانندگان تحویل بازار شود. به گفته او مدیریت کردن توان داخلی تولید لاستیک با هدف تأمین بخشی از نیاز رانندگان و همچنین تأمین ارز دولتی برای واردات لاستیک خودروهای سنگین نیز از دیگر راهکارها بوده که قرار است عملیاتی شود.

  • تردد کامیون‌ها عادی است

در شرایطی که زمینگیر شدن کامیون‌ها نوعی اعتصاب ناخواسته را در کشور رقم زده بود، در فضای مجازی خبرهایی مبنی بر برخورد برخی افراد با کامیون‌های فعال در جاده‌ها دست‌به‌دست می‌شد که ادعا داشت کامیون‌داران اعتصاب‌کننده به کسانی که اعتصاب را بشکنند اجازه فعالیت نمی‌دهند اما سردار محمد شرفی، رئیس پلیس پیشگیری ناجا به تسنیم گفته است: در ۴۸ساعت گذشته هیچ‌گونه مشکلی برای تردد کامیون‌ها و حمل بار در جاده‌های کشور گزارش نشده و چنانچه برخی بخواهند در حمل‌ونقل اخلال ایجاد کنند و مانع حرکت کامیون‌ها شوند، با آن‌ها به‌شدت برخورد می‌شود و متخلفان مجازات خواهند شد.

کد خبر 417924

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha