شنبه ۷ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: عملیات نوسازی سیستم ماشینری تالار اصلی تئاتر شهر در حالی آغاز شده که هنوز کارهای نیمه‌تمامی از بازسازی‌ها و تعمیرات قبلی باقی‌مانده است.

نمایش

به گزارش ایسنا، روابط عمومی مجموعه تئاتر شهر اعلام کرده است،‌ «عملیات نوسازی و بهسازی سیستم ماشینری تالار اصلی مجموعه تئاتر شهر از روز سه شنبه، سوم مهرماه طی عقد قراردادی با پیمانکار جدید آغاز شده و بعد از پایان عملیات نوسازی و بهسازی سیستم ماشینری، عملیات تعمیر و نوسازی سایر قسمت‌های این تالار نیز به ترتیب اولویت انجام می‌گیرد.»

این در حالی است که تیرماه امسال سعید اسدی ـ مدیر تئاتر شهر ـ در دیدار با مسعود معمار ـ سرپرست دفتر طرح‌های عمرانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ـ و پس از بازدید از تئاتر شهر اولویت‌های بازسازی و تعمیر این مجموعه را تشریح کرد.

اسدی درباره اولویت‌ها در تکمیل بازسازی مجموعه تئاتر شهر اظهار کرده بود: تسریع در حوزه بهسازی و تکمیل موارد مرتبط با تجهیزات فنی، خدمات ایمنی و سرویس‌های خدماتی، تکمیل سیستم اطفاء حریق، اصلاح معماری سازه تئاتر شهر در محوطه داخلی و خارجی، تکمیل سالن‌های انتظار تماشاگر تالار قشقایی و پلاتو اجرا، بازسازی و بهسازی رختکن‌ها و اتاق گریم تالار چهارسو، تکمیل تزیینات داخلی راهروهای مجموعه، اجرا و مهندسی آکوستیک راهروهای منتهی به تالارهای مختلف مجموعه،  بازسازی و بهسازی فضای اداری و تکمیل و بهسازی فضای معماری بیرونی متعلق به مجموعه تئاتر شهر از جمله اولویت‌هایی است که ضرورت دارد در حوزه بهره‌برداری مورد توجه قرار گیرد.

طبق پیگیری خبرنگار ایسنا از مجموعه تئاتر شهر، در حال حاضر وضعیت سالن‌ چهارسو بویژه صندلی‌های آن که بارها صدای اعتراض تماشاگران را درآورده و نیز تکمیل سیستم اطفاء حریق، آن هم بعد از بخیر گذشتن یکی دو حادثه‌ی مختصر آتش‌سوزی که بر ضرورت نصب و تکمیل آن تاکید شد، از مهم‌ترین اقداماتی است که در مجموعه تئاتر شهر باید در اولویت قرار می‌گرفت.

همچنین لابی سالن قشقایی از بخش‌های نیمه تمام بازسازی در مرحله قبلی است و نوسازی ماشینری تئاتر شهر که با توجه به اجراهای سالن اصلی معلوم نیست چقدر کارکرد دارد، عجیب می‌نماید. 

مسعود معمار هم مدتی قبل بیان کرده بود: از اعتبار سال ۹۶ با یک شرکت دانش بنیان قراردادی بسته‌ایم تا کارهای ماشینری سالن اصلی تئاتر شهر را انجام دهد و بعد بقیه مسائل از اعتبار سال ۹۷ طبق براورد کارهای باقی مانده انجام می‌شود و به مناقصه گذاشته خواهد شد.

او همچنین در پاسخ به اینکه اعتبار تئاتر شهر در سال ۹۶ چقدر بوده است؟ هم توضیح داد: اعتبار تئاتر شهر در سال گذشته چهار میلیارد و ۵۰ میلیون تومان بوده که ۵۳ درصد آن یعنی رقم دو میلیارد و ۱۴۱ میلیون تومان تخصیص داد شد. به این اعتبار سه میلیارد تومان هم به صورت اوراق و اسناد خزانه اضافه شد. 

با آغاز نوسازی ماشینری در سالن اصلی شنیده می‌شود رقمی میلیاردی برای این کار اختصاص داده شده و ماشین‌های قدیمی این بخش که اتفاقا کیفیت خوبی دارند با ماشین‌آلات چینی جایگزین می‌شوند. این موضوع توسط ایسنا و در تماس با مسعود معمار پیگیری خواهد شد، اما سوال اینجاست که اگر اعتباری برای مجموعه تئاتر شهر تاکین شده چرا صرف کاری می‌شود که فعلا چندان ضرورت ندارد.

خبرنگار ایسنا پیگیر گفت‌وگو با مدیر مجموعه تئاتر شهر نیز درباره این اتفاق شد اما اسدی برای چند روزی به ماموریت خارج از کشور رفته است و فعلا در دسترس نیست.

براساس این گزارش با آغاز فصل سوم فعالیت‌های تالارهای مختلف مجموعه تئاتر شهر، برنامه اجرای نمایش‌های تالار اصلی این مجموعه تا آغاز جشنواره بین المللی تئاتر فجر نیز اعلام شد.

این در حالی است که از روز سوم تا دهم آذر ماه تالار اصلی تئاتر شهر میزبان نمایش‌های به صحنه رفته در چارچوب جشنواره تئاتر مقاومت خواهد بود.

بر اساس برنامه ریزی‌های صورت گرفته تا آغاز جشنواره بین المللی تئاتر فجر نمایش های «خاتون» به کارگردانی حسین عالم بخش، «شاه لیر» به کارگردانی مسعود دلخواه و «ازدواج آقای می سی سی پی» به کارگردانی احسان فلاحت پیشه در تالار اصلی مجموعه تئاتر شهر میزبان علاقه مندان تئاتر خواهد بود.

کد خبر 417787

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha