دوشنبه ۲۴ دی ۱۳۸۶ - ۱۶:۰۴
۰ نفر

علی اصغرمحمدی: اعلام دیر هنگام و اطلاع رسانی نامناسب درباره لغو امتحانات نهایی سال سوم متوسطه در همه رشته‌های تحصیلی که قرار بود روز دوشنبه 24 دی برگزار شود، بلاتکلیفی دانش‌آموزان سال سوم متوسطه و اولیای آنان را در پی داشت.

عقربه‌های ساعت، زمان 20:30 شب یکشنبه شب را اعلام می‌کرد، روابط عمومی وزارت آموزش‌ و پرورش در تماس تلفنی با برخی خبرنگاران رسانه‌ها خواستار انتشار اطلاعیه لغو کلیه امتحانات نهایی سال سوم متوسطه در همه رشته‌های تحصیلی در روز 24 دی شد و این در حالی بود که عملا امکان انتشار این اطلاعیه برای اغلب روزنامه‌ها به دلیل محدودیت زمانی وجود نداشت.

انتشار خبر لغو کلیه امتحانات نهایی سال سوم متوسطه در روز دوشنبه به شکل زیر نویس و بدون جزییات بیشتر از طریق شبکه‌های سیما موجب تشکیک دانش‌آموزان سال سوم متوسطه و والدین آنها شد.

براساس اعلام روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش: به دلیل سرما و یخبندان در بعضی از استان‌های کشور، امتحانات نهایی سال سوم متوسطه 24 دی برگزار نمی‌شود. زمان برگزاری  امتحانات متعاقباً اعلام خواهد شد.

مناسب بود روابط عمومی آموزش و پرورش به این نکته اشاره می‌کرد که لغو امتحانات مختص دانش‌آموزانی است که در امتحانات نهایی سال سوم متوسطه در خرداد و شهریور سال تحصیلی 86-85 موفق به کسب نمره قبولی نشده اند‌ و امتحانات عادی دانش‌آموزان سال سوم متوسطه طبق روال اعلام شده برگزار می‌شود.

برخی دانش‌آموزان سال سوم متوسطه با توجه به اطلاعیه منتشر شده از شبکه‌های سیما، در جلسه امتحان دیروز غیبت داشتند و در برخی مدارس نیز این موضوع منجر به بحث و جدال بین مدیر، معاون و دانش‌آموزان شد. والدین دانش‌آموزان با مراجعه حضوری و در تماس تلفنی با همشهری خواستار رسیدگی به این موضوع شدند.

گویا این نحوه اطلاع رسانی در آموزش و پرورش باب شده است که نمونه آن اطلاع رسانی دیر هنگام تعطیلی مدارس در جریان بارش های اخیر است، البته در برخی مواقع نیز آموزش و پرورش پس از اعلام تعطیلی مدارس از سوی استاندار یا رئیس ستاد حوادث غیرمترقبه، اقدام به اعلام تعطیلی مدارس می‌کرد.

اطلاع رسانی ناقص و دیر هنگام تاکنون مشکلات زیادی برای دانش‌آموزان و والدین ایجاد کرده است، از شواهد و قرائن چنین بر می‌آید که در فصل سرد زمستان، روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش و روابط عمومی سازمان‌‌های آموزش و پرورش یخ زده و در خواب زمستانی به سر می‌برند.

تعطیلی خودسرانه مدارس غیرقانونی است

از سوی دیگر رئیس آموزش ‌و پرورش شهر تهران به یکی از خبرگزاری‌ها گفت: ادامه تعطیلی خودسرانه مدارس به هر دلیل، غیرقانونی است و در صورت اعلام خبر وقوع چنین امری از سوی والدین دانش‌آموزان به مناطق آموزش و پرورش شهر تهران، با مدارس متخلف به شدت برخورد می‌شود.

رئیس آموزش و پرورش شهر تهران ظاهرا اطلاع ندارد که سامانه گرمایشی و لوله‌های آب برخی مدارس در اثر برودت هوا در چند روز اخیر دچار صدماتی شده است و در شرایطی که سامانه گرمایشی مدرسه‌ای کار نمی کند و آب نیز قطع است، مدیر تا زمان انجام تعمیرات چه کاری جز تعطیلی واحد آموزشی باید انجام دهد.

نا‌گفته نماند‌ وی توضیح داده که مدیران مدارس در صورت مواجه شدن با مشکلاتی از قبیل کمبود یا از کار افتادگی سامانه گرمایشی، یخ زدگی لوله‌ها، ترکیدگی دیوارها و ریزش آب، باید موضوع را به مناطق آموزش و پرورش اعلام کنند  تا از این طریق رفع مشکلات گرمایشی و آسایشی مدارس در دستور کار قرار گیرد.

ای کاش آقای یزدانی به این مسئله نیز اشاره می‌کرد که رفع این مشکلات تا چه زمانی طول می‌کشد و دانش‌آموزان در مدرسه سرد و بدون آب چگونه سر کلاس حاضر شوند.

اما علی‌اصغر یزدانی معتقد است: مشکلاتی که به علت یخبندان و بارش برف در مدارس تهران به وجود آمد توسط مسئولان آموزش و پرورش در حال پیگیری و رفع کامل است.

وی ادامه داد: مشکلی در خصوص هزینه تعمیرات نداریم و پیگیری برای رفع کامل تمام صدمات ناشی از برف و یخبندان ادامه دارد.  

کد خبر 41762

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز