مجموع نظرات: ۰
پنجشنبه ۵ مهر ۱۳۹۷ - ۰۲:۰۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: گروهی از متخصصان ژاپنی بر اساس بررسی‌های خود اظهار داشتند: انجام حرکات ورزشی سبک می‌تواند قدرت حافظه را تقویت کند.

 تاثیر ورزش سبک بر تقویت حافظه

به گزارش ایسنا، در این بررسی آمده است که تنها انجام حرکات ورزشی سبک می‌تواند بلافاصله قدرت حافظه را بهبود دهد.

متخصصان ژاپنی در بررسی روی ۳۶ زن و مرد که از وضعیت سلامت کامل برخوردار بودند، دریافتند تنها انجام ۱۰ دقیقه حرکت ورزشی با دوچرخه ثابت باعث شد این افراد در تست حافظه‌ای که مدت کوتاهی پس از ورزش کردن انجام دادند، عملکرد خوبی داشته باشند.

بررسی روی اسکن‌های مغزی ۱۶ نفر از شرکت‌ کنندگان نشان داد انجام حرکات ورزشی سبک به سرعت ارتباط بین بخش‌های قشریِ مغز و "hippocampal dentate gyrus" برقرار می‌کند. این دو بخش از مغز در فرآیند حافظه نقش کلیدی دارند.

یکی از محققان ارشد این مطالعه گفت: انجام حرکات ورزشی سبک تاثیرات مثبتی بر مغز و قدرت شناختی دارد. همچنین یافته‌های بدست آمده می‌تواند خبر خوبی برای افرادی باشد که اصولا ورزش کردن برای آنها کار دشواری است.

به گزارش هلث‌دی نیوز، محققان ژاپنی همچنین اظهار داشتند: درحالی که این بررسی بر تاثیر ورزش کردن در قدرت حافظه زنان و مردان تمرکز داشته اما می‌توان گفت که انجام حرکات ورزشی سبک نه تنها روی جوانان بلکه بر افراد مسن‌تر هم تاثیرگذار است.

کد خبر 417521

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha