همشهری آنلاین: پارلمان جدید سوئد با دادن رای عدم اعتماد به «استفان لووِن» نخست وزیر این کشور، او را که قبلا از کناره گیری داوطلبانه از این سمت خودداری کرده بود، رسما کنار گذاشت.

 پارلمان سوئد رای به برکناری نخست وزیر این کشور داد

به گزارش ايرنا، شبکه خبری فرانس 24، در رای گیری روز سه شنبه نمایندگان راست افراطی و اپوزیسیون راست میانه پارلمان سوئد ازمیان 349 عضو 204 نفر به لوون رای عدم اعتماد دادند و فقط 142 نفر به او رای اعتماد دادند.

«اولف کریسترسون» رئیس اپوزیسیون راست میانه قبل از رای گیری به اعضای پارلمان گفت: سوئد به دولت جدیدی نیاز دارد که برای انجام اصلاحات تحت حمایت سیاسی گسترده قرار دارد.

انتظار می رفت «آندرس نورلن» رئیس پارلمان سوئد با رهبران هشت حزب دارای نماینده در پارلمان در روزهای آتی درباره بهترین جایگزین برای تشکیل دولت بعدی دیدار کند.

نورلن ظاهرا این وظیفه را برعهده کریسترسون قرار خواهد داد اما ائتلاف تحت حمایت او فاقد اکثریت لازم در پارلمان است و او هر گونه همکاری با حزب راست افراطی ضد مهاجرت «دمکرات های سوئد» را رد کرده است.

حزب چپ سوسیال دمکرات به رهبری لوون، 144 کرسی در پارلمان جدید سوئد دارد که فقط یک عضو بیشتر از ائتلاف راست میانه متشکل از چهار حزب است.

جبهه چپ متشکل از سوسیال دمکرات ها و حزب سبزها است که با حمایت غیر رسمی حزب چپ از سال 2014 فعالیت کرده است. سوسیال دمکرات ها بدترین نتیجه را در انتخابات سپتامر گذشته در یک بیش از یک قرن گذشته کسب کرد اما همچنان بزرگترین حزب سوئد و از حزب میانه روی محافظه کار کریسترسون و حزب دمکرات های سوئد جلوتر است.

لوون تا تشکیل دولت جدید که ممکن است چند هفته طول بکشد، در پست نخست وزیری به عنوان سرپرست باقی می ماند.

کد خبر 417432

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha