همشهری آنلاین: یگان‌های نمونه ارتش جمهوری اسلامی ایران، سپاه پاسداران، نیروهای انتظامی و بسیج همزمان با نخستین روز از هفته دفاع مقدس مراسم رژه به همراه انواع تجهیزات و ادوات نظامی در استان‌ها و شهرهای مختلف کشور شد و نیروهای نظامی آمادگی دفاعی خود را به نمایش گذاشتند.

رژه

به گزارش ایرنا ، پیش از آنکه از «جنگ » به عنوان واژه ادبی و سیاسی تلقی شود از آن به خاطره ای تلخ در اذهان ملت های یاد می شود ، واژه ای که تنها از آن، کشته شدن ، ویران شدن ، معلولیت ، ناپدید شدن ، آواره شدن به یادگار می ماند.

آنچه که بیش از پیش این واژه را تلخ می کند آسیب هایی است که به غیرنظامیان و مردم بی دفاع کشورها وارد می شود و می توان زنان و کودکان را وارثان و قربانیان اصلی جنگ نامید .

درتاریخ هر کشوری جنگ هایی رقم خورده و روزهای تلخی را برای ملت خود برجای گذاشته است اما پایان جنگ را می توان از زیبا ترین خاطرات یک ملت دانست که در برخی کشورها آن را جشن می گیرند ،در کشور ما از آغاز جنگ تحمیلی به عنوان یک حماسه و یک روز پر افتخار یاد می شود که با واژه زیبای دفاع مقدس همراه است.

رژه نیروهای مسلح و انتظامی نخستین برنامه آغاز هفته دفاع مقدس است که همه ساله همزمان با آغاز جنگ تحمیلی( 31 شهریور ماه ) در سراسر کشور با حضور نیروهای ارتش جمهوری اسلامی ، یگان‌های نمونه سپاه، بسیج و نیروی انتظامی و مسئولان ارشد کشوری و لشگری برگزار می شود.

در این مراسم که صبح امروز در استان های مختلف کشور برگزار شد جدیدترین ادوات ، تجهیزات و سامانه های دفاعی و پدافندی نیروهای مسلح کشور در معرض نمایش قرار گرفت.

خبرنگاران سراسر کشور گزارش مراسم رژه استان های مختلف کشور را به شرح زیر ارسال کرده اند:

شهرکرد

ویژه برنامه های گرامیداشت هفته دفاع مقدس روز شنبه با سنگر بندی نمادین در مقابل ادارات در چهارمحال و بختیاری آغاز شد.

ادارات، ارگان ها و نهادهای دولتی با سنگر بندی نمادین به یاد 8 سال دفاع مقدس و بر افراشتن پرچم های مزین به نام امام حسین (ع) و حضرت عباس (ع)هفته کاری خود را آغاز کردند.

همزمان با هفته دفاع مقدس یک هزار عنوان برنامه در چهارمحال و بختیاری تدارک دیده شده که 745 برنامه در رده های سپاه و بسیج استان برگزار می شود.

قزوین

مراسم رژه نیروهای نظامی و انتظامی استان قزوین نیز در میدان ارتش این شهر برگزار شد.

در این مراسم که با حضور نماینده ولی فقیه در استان، استاندار و فرماندار قزوین،دادستان عمومی و انقلاب قزوین و جمعی از مسئولان دستگاه های اجرایی، نظامی و انتظامی استان برگزار شد، حاضران پس از اجرای مراسم پرچم و ادای احترام به شهدای هشت سال دفاع مقدس، در جایگاه قرار گرفتند.

در این مراسم یگان های منتخب از لشگر 16 زرهی قزوین، تیپ 116 شهید صفوی، نیروی انتظامی و سپاه صاحب الامر (عج) قدرت و توان رزمی خود را به نمایش گذاشتند.

زنجان

مراسم گرامیداشت هفته دفاع مقدس رژه غرورآفرین نیروهای مسلح استان زنجان با حضور فرمانده نیروی انتظامی استان، فرمانده سپاه انصارالمهدی(عج) زنجان؛ فرمانده تیپ 216 زرهی ارتش همچنین مسؤولان ارشد استان از جمله استاندار و امام جمعه زنجان ، جمعی از خانوداه شهدا و خانواده نیروهای مسلح؛ مسؤولان استانی و اقشار مختلف مردم برگزار شد.

در این مراسم یگان‌های نمونه نیروهای مسلح زنجان و یگان‌های خودرویی و موتوری از مقابل جایگاه رژه رفتند.

سیستان وبلوچستان

مراسم رژه بزرگ نیروهای مسلح با هدف نمایش اقتدار، توانمندی و نوآوری های صنعت دفاعی و علمی کشورمان با حضور فرمانده هان نظامی، انتظامی و امنیتی، مسئولان ارشد دولتی، علمای شیعه و سنی و جمع زیادی از مردم در شهرهای مختلف سیستان و بلوچستان برگزار شد.

در این مراسم نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان مسئولان استانی و فرمانده‌هان نظامی، انتظامی و امنیتی به مقام شامخ شهدا ادای احترام کردند.

فارس

رژه مشترک یگان های نمونه نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران مستقر در استان فارس همزمان با سی و هشتمین سالگرد گرامیداشت هفته دفاع مقدس در شیراز برگزار شد.

در این آیین که در مقابل پادگان زرهی ارتش در بولوار زرهی شیراز برگزار شد، یگان های پیاده، زرهی و موتوری در برابر جایگاه رژه رفتند.
قبل از آغاز مراسم رژه، فرمانده ارشد نظامی ارتش در استان های فارس و کهگیلویه و بویراحمد، نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز و استاندار فارس سخنرانی کردند.

کرمان

آیین رژه نیروهای مسلح مستقر در کرمان نیز با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه، سرپرست استانداری، سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری، فرمانده قرارگاه منطقه ای جنوبشرق ارتش، فرمانده سپاه ثارالله، فرمانده انتظامی، مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری، فرماندار و جمعی از مسئولان استان در حال برگزاری است.

نیروهای مسلح ارتش، سپاه، انتظامی و بسیج در رژه نیروهای مسلح مستقر در کرمان با حضور گسترده مردم این استان توانمندی ها و آمادگی های خود را به نمایش گذاشتند.

رژه خودرویی و موتوری نیز بخشی از این مراسم است.

این آیین با حضور جانبازان نیروهای مسلح استان کرمان رنگ و بویی خاص به خود گرفته است.

سنندج

مراسم رژه نیروهای مسلح نیز همزمان با سالروز حمله حمله رژیم بعث عراق به جمهوری اسلامی ایران در سنندج برگزار شد.

نیروهای مسلح مستقر در این استان با برگزاری رژه، اقتدار و آمادگی خود را برای دفاع از جمهوری اسلامی ایران به نمایش گذاشتند و بار دیگر با آرمان های امام (ره) و رهبر معظم انقلاب تجدید بیعت کردند.

در این مراسم نماینده ولی فقیه در کردستان،استاندار، معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استانداری کردستان، فرماندهان نظامی و انتظامی و جمعی از مسئولان این استان حضور داشتند.

همدان

همزمان با آغاز هفته دفاع مقدس یگان های پیاده و نمونه ارتش و دیگر نیروهای مسلح همدان در مجاورت آرامگاه باباطاهر رژه رفتند.

امیر سرتیپ دوم خلبان زال بیگی فرمانده پایگاه سوم شکاری شهید نوژه همدان در این آیین گفت: دفاع مقدس نقطه عطف و برگ زرینی بر این این انقلاب است که در تاریخ پُر فراز و نشیب ایران می درخشد. هشت سال جنگ تحمیلی تنها جنگی است که به برکت فداکاری و از خودگذشتگی رزمندگان و ملت ایران یک وجب از خاک این کشور جدا نشد.

کرمانشاه

همزمان با 31 شهریورماه مراسم رژه نیروهای مسلح در بزرگراه امام ‌خمینی (ره) کرمانشاه برگزار شد.

در این مراسم امیر سرتیپ ‌دوم فرهاد آریانفر فرمانده قرارگاه منطقه ای غرب ارتش گفت: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران هر گونه تهدیدی را در داخل و خارج از فضای سرزمینی کشور در نطفه خفه خواهند کرد.

همچنین آیت الله مصطفی علما نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه در این مراسم با اشاره به قدرت ایران اسلامی گفت: امروز جمهوری اسلامی به عنوان یک ابرقدرت در عرصه جهانی نقش آفرینی می کند.

خراسان رضوی

همزمان با آغاز هفته دفاع مقدس آیین رژه نیروهای مسلح مستقر در خراسان رضوی با حضور یگان های نمونه ارتش، سپاه، نیروی انتظامی و بسیج در مشهد برگزار شد.

«علیرضا رشیدیان»، استاندار خراسان رضوی در این آیین گفت: دفاع مقدس احیا کننده آموزه های نهضت عاشورا همچون آزادگی، غیرت، شجاعت و ایستادگی در مقابل ظلم است.

لرستان

نیروهای مسلح مستقر در استان لرستان نیز به همین مناسبت در میان استقبال گسترده مردم و مسوولان کشوری و لشگری خرم آباد رژه رفتند.

آیت الله سید «احمد میرعمادی»، نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد در این آیین گفت: الگوگیری از نهضت امام حسین (ع) باعث پیروزی جمهوری اسلامی ایران در جنگ تحمیلی رژیم بعث عراق علیه جمهوری اسلامی ایران و تداوم این موفقیت ها در سال های پس از دفاع مقدس بوده است.

هرمزگان

یگان های ارتش، سپاه، نیروی انتظامی و بسیج مردمی شامل نیروهای نمونه زمینی، هوایی و دریایی جمهوری اسلامی ایران در استان هرمزگان واقع در حاشیه آب های نیلگون خلیج فارس و دریای عمان نیز به مناسبت آغاز هفته دفاع مقدس با حضور «علی لاریجانی» رییس مجلس شورای اسلامی و مسوولان کشوری و لشکری رژه رفتند.

علی لاریجانی به عنوان سخنران این آیین، خودکفایی را یکی از ویژگی های مهم نیروهای مسلح برشمرد و گفت: تجربه هشت سال دفاع مقدس نشان داد که اتکا به خود و خودکفایی تنها راه پیشرفت نیروهای مسلح است.

خوزستان(اهواز)

مراسم رژه نیروهای مسلح به مناسبت آغاز هفته دفاع مقدس در اهواز با حادثه تروریستی همراه شد و فرد یا افراد ناشناسی به سوی جمعیت تیراندازی کردند.

افراد ناشناس روز شنبه حین اجرای رژه نیروهای مسلح اقدام به تیراندازی به سمت جایگاه مسوولان و مردم حاضر در صحنه کردند.

تا لحظه مخابره این خبر منابع خبری از زخمی شدن تعدادی از شهروندان خبر داده اند.

در این حمله تروریستی دستکم 20 نفر زخمی که به مراکز درمانی (بیمارستان آپادانا) منتقل شده اند .

به گفته منابع خبری چهار یا پنج نفر از عاملان این حمله تروریستی کشته شده اند .

آذربایجان غربی

آیین های بزرگداشت هفته دفاع مقدس همزمان با سراسر کشور با برگزاری مراسم رژه نیروهای مسلح در شهرهای مختلف آذربایجان غربی برگزار شد.

اقشار مختلف مردم هفت شهر آذربایجان غربی شامل ارومیه، خوی، سلماس، مهاباد، پسوه، نقده و پیرانشهر به مناسبت آغاز هفته دفاع مقدس و برگزاری آیین های سان و رژه و نمایش اقتدار نیروهای مسلح جمهوری اسلامی به سوی محل های برگزاری آیین ها رهسپار شده و از نخستین ساعات بامداد در انتظار ورود نیروهای مسلح به میدان مراسم بودند.

در آیین تجهیزات و جنگ افزار های نظامی پیشرفته نیز به نمایش درآمد.

البرز

فرمانده لشکرعملیاتی 23 تکاور ولایت ارتش جمهوری اسلامی ایران روز شنبه در آئین رژه نیروهای مسلح که همزمان با نخستین روز از هفته دفاع مقدس در کرج برگزار شد، گفت: اقتدار نیروهای مسلح جمهوری ایران موجب امید و دلگرمی امت اسلام و هراس دشمنان شده است.

امیرسرتیپ دوم ستاد عباسعلی اسدی ، دستاوردهای نظامی کشورمان را افتخار آفرین توصیف کرد و افزود: امروز وحدت، همدلی و همبستگی نیروهای مسلح و مردم قهرمان ایران، اقتدار میهن اسلامی را در جهان به نمایش گذاشته است.

مازندران

رژه نیروهای مسلح همزمان با آغاز هفته دفاع مقدس با شرکت نیروهای نظامی ،انتظامی و بسیجی در ساری برگزار شد.
در این رژه یگان های نیروی زمینی و دریایی ارتش جمهوری اسلامی مستقر در استان مازندران و همچنین یگان های انتظامی و نیروهای بسیجی و مردمی استان از مقابل جایگاه رژه رفتند.

یگان های نمونه پیاده نیروهای مسلح اعم از نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران ،سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، نیروی انتظامی و وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گوشه ای از آخرین دستاوردها و توانمندی های خود را به نمایش گذاشتند.

کد خبر 417116

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha