همشهری آنلاین: عضو کمیسیون انرژی مجلس، گفت: اگر تولید و صادرات نفت ایران کاهش یابد، با توجه به نزدیکی به فصل سرد سال و زمستان و افزایش تقاضا و مشتری، قیمت نفت تا حدود ۸۰ دلار افزایش می‌یابد.

سید علی ادیانی

به گزارش خانه ملت، سید علی ادیانی با اشاره به احتمال افزایش قیمت نفت در زمستان، گفت: در داخل کشور هیچ مشکلی در حوزه فرآورده‌های نفتی ایجاد نمی شود و زمستان ایران داغ داغ و سرد سرد نخواهد بود و عادی و متعادل است.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه تعبیر زمستان داغ معطوف به بازار بین المللی نفت است، افزود: این احتمال وجود دارد که به هر دلیلی کاهش تولید نفت در میان تولیدکنندگان نفت چه اعضای اوپک و چه غیر اوپک رخ دهد و یکی از عارضه های این کاهش، افزایش قیمت نفت است.

  • چند صد هزار بشکه نفت ایران صادر نشود، قیمت نفت افزایش می‌یابد

وی با اشاره به اینکه در تحریم نفتی کشورهای غربی و آمریکا ضرر می کنند نه ایران و کشورهای مشابه ایران، ادامه داد: اگر آمریکا تجربه اعمال تحریم ها علیه کشورها را دارد ایران نیز محکم ترین و با تجربه ترین کشور در حوزه مقابله با تحریم های نفتی و غیر نفتی است یعنی ایران 40 سال است که با تحریم ها مقابله می کند.

نماینده مرم قائمشهر، سوادکوه، جویبار و سیمرغ در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه ایران هنر، ظرفیت و ابزار لازم برای کم هزینه تر کردن تحریم آمریکا علیه خود را خواهد داشت، اظهار داشت: از سوی دیگر اگر معادل اینگونه پیش رود که چند صد هزار بشکه نفت ایران صادر نشود و سقف تولید و فروش نفت داخلی کشور کاهش یابد، قیمت نفت افزایش می یابد.

  • آمریکا از کاهش تولید نفت ایران ضرر می‌کند

وی افزود: اگر تحریم ها به این موضوع منجر شود که تولید نفت ایران کاهش یابد و از سوی دیگر قیمت ها و ارزش نفت به دلار افزایش یابد قطعا آمریکا ضرر می کند، چرا که ایران درآمد خود را با افزایش قیمت کسب می کند و اتفاقا تولید کمتر جزء سیاست های کلی نظام جمهوری اسلامی ایران است.

ادیانی ادامه داد: درآمد نفتی ایران با بالا رفتن قیمت نفت در زمان کاهش تولید با زمانی که کشور افزایش تولید داشته برابری می کند البته در این مرحله تحریم ایران کاهش محسوس تولید نخواهد داشت.

  • افزایش 20 دلاری قیمت نفت نسبت به رقم تعیین شده در بودجه

وی با بیان اینکه نفت در بودجه سال 97، 50 دلار بسته شده است، تاکید کرد: در حال حاضر قیمت نفت بالای 70 دلار است که این موضوع درآمد جدیدی برای ایران و کشورهای تولیدکننده نفت ایجاد کرده است.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: اگر تولید و صادرات نفت ایران کاهش یابد، با توجه به نزدیکی به فصل سرد سال و زمستان و افزایش تقاضا و مشتری، قیمت نفت تا حدود 80 دلار افزایش می یابد.

کد خبر 417033

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha