دوشنبه ۲۴ دی ۱۳۸۶ - ۰۶:۳۰
۰ نفر

مهدی ربوشه : بازی رسانه‌ای افشین قطبی حالا از حاشیه‌های پرسپولیس نیز سبقت گرفته است. او در گفت‌وگوهای غیررسمی شرایط تیمش را در حالی غیرقابل تحمل می‌خواند که در مصاحبه با رسانه‌ها سیاست متفاوتی اتخاذ کرده است.

 او چندی پیش در تماس تلفنی با یکی از دوستان مطبوعاتی‌اش گفته بود اینجا و در این تیم، هیچ چیز سر جای خود قرار ندارد.قطبی ادامه داده بود استیلی باید برود. اظهار نظر افشین قطبی در خصوص شرایط به هم ریخته تیمش اما با اخراج علیرضا مرزبان همزمان شده بود. اختلافی که در آخرین هفته‌های نیم‌فصل اول آشکار شد تا قطبی ضمن اخراج مربی بدنساز پرسپولیس، برابر دستیار اول خود نیز دست به خودنمایی بزند.

در فاصله چند روز اما سرمربی پرسپولیس به اجبار و با اصرار مدیرعامل باشگاه تغییر عقیده داد و در مصاحبه‌ای گفت: «به خاطر آقای کاشانی این بار مرزبان را بخشیدم.» این در حالی است که قطبی در اولین واکنش‌های خود نسبت به حضور دوباره مرزبان در کادرفنی وی را به سکوها تبعید کرد و البته در تماس با مدیرعامل باشگاه گفته بود: «او حق ندارد روی نیمکت بنشیند.»

 گویا کاهش 25 درصدی مبلغ قرارداد مربی بدنساز توسط باشگاه پرسپولیس هم قطبی را برای کار کردن در کنار وی متقاعد نکرده است. قطبی چند روز پیش در گفت‌وگویی غیررسمی طبق معمول جرأت به خرج داد و گفت: «وقتی در تیم‌ملی کره‌جنوبی دستیار بودم، جایگاهم را می‌دانستم. اما در پرسپولیس دچار شوک شده‌ام.

 چون اینجا به راحتی در کارم دخالت می‌کنند و همه چیز را به بهانه هماهنگی با مدیرعامل باشگاه، توجیه می‌کنند.» سرمربی پرسپولیس اما یکی، دو روز بعد در مصاحبه‌ای باشگاه را تلویحاً تهدید به استعفا کرد و گفت: «با چنین شرایطی، قهرمان نمی‌شویم و من هم دیگر نمی‌توانم ادامه بدهم.»

نزدیکان افشین قطبی می‌گویند: «این موضع رسمی افشین قطبی است که از ابتدای فصل هم مورد توجه وی بوده اما وی در پی بالا گرفتن اختلاف با دستیارانش، ترجیح داده تا حدودی در رسانه‌ها دست به افشاگری بزند.

«در همین حال روز گذشته مدیرعامل باشگاه پرسپولیس ضمن انجام مصاحبه‌ای با یکی از خبرگزاری‌ها طبق معمول هرگونه اختلافی را تکذیب کرد و گفت: «هیچ‌گونه اختلافی وجود ندارد. قطبی با سایر اعضای کادرفنی مشورت می‌کند و حرف نهایی را می‌زند اما متأسفانه عده‌ای سعی دارند اختلاف را جایگزین مشورت کنند و پرسپولیس را به حاشیه ببرند.»

 آغاز مجادله غیر مستقیم

مدیرعامل پرسپولیس در واکنش به موضوع استعفای افشین قطبی ضمن مرور شرط اصلی قرارداد وی با باشگاه گفت: «قرارداد وی با باشگاه 550 میلیون تومان بوده که تاکنون 350 میلیون آن پرداخت شده است. اگر قطبی قصد ترک پرسپولیس را داشته باشد، باید طبق قرارداد 150 میلیون تومان را به باشگاه برگرداند.»

 کاشانی ادامه داد: «تا امروز نامه‌ای از قطبی در خصوص استعفا ندیده‌ام و شک ندارم که با قدرت کارش را در پرسپولیس ادامه خواهد داد.»

منابع نزدیک به مدیرعامل باشگاه پرسپولیس می‌گویند قطبی و باشگاه فقط یکدیگر را تحمل می‌کنند و این تصمیم البته به رقم قرارداد سرمربی پرسپولیس برمی‌گردد.

 از سویی دیگر حضور دوباره علیرضا مرزبان در کادر فنی پرسپولیس به معضلی جدی تبدیل شده است.گویا کاشانی ضمن مرور تجربه استیلی که پس از اخراج علیه دنیزلی رو به مصاحبه‌های جنجالی آورد، در تصمیمی مداخله‌جویانه قطبی را وادار به مدارا کرده است. به خصوص اینکه علیرضا مرزبان این پتانسیل را داشت که پس از اخراج راه دوست صمیمی‌اش را در پیش بگیرد.

 در این بین اما حمید استیلی حرف‌هایش را به طور سیاست‌مدارانه‌ای مطرح می‌کند. او در تازه‌ترین مصاحبه خود موضوع جدایی بازیکنانی چون واحدی نیکبخت و شیث رضایی را این‌گونه منتفی دانسته است: «این به نظر سرمربی برمی‌گردد اما به هیچ‌وجه موافق با جدایی بازیکنان کلیدی تیم نیستیم. هرچند که در نهایت باشگاه در این خصوص تصمیم‌گیری خواهد کرد.»

 قطبی نیز که از موضوع ترانسفر شدن شماره 10 تیمش به شفیلدیونایتد استقبال کرده بود، در مصاحبه دیروز خود گفته است: «قبل از هر چیز باید بگویم در پرسپولیس لیست سیاهی وجود ندارد. از این گذشته پرسپولیس با حضور مؤثر بازیکنان کلیدی‌اش حالا در صدر جدول لیگ قرار گرفته و من معتقدم ما تا پایان فصل کنار هم خواهیم بود.»

نکته جالب توجه اینکه قطبی در حالی ناراحتی‌اش از برخی بازیکنان را علنی نمی‌کند که اتفاقاً مخالفان او در طول فصل به طور آشکارا در مصاحبه‌های‌شان سرمربی پرسپولیس را به چالش کشیده‌اند. اما در صورت ادامه بحران اختلاف در درون کادرفنی، راه‌حل دیگری هم وجود دارد؛ رساندن قطبی به تیم‌ملی. در این باره اما خبرهایی به گوش می‌رسد که حبیب کاشانی با توجه به فضای برخوردارشدن تیم‌ملی از یک مربی ایرانی، لابی‌های خود را در جهت مطرح کردن گزینه‌ای چون افشین قطبی فعال کرده است.

 احتمالاً تنها در این صورت پرسپولیس نیم‌فصل دوم را به دور از حاشیه سپری خواهد کرد.

کد خبر 41703

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز