همشهری آنلاین: سفیر رژیم صهیونیستی در مسکو در رابطه با سرنگون شدن یک فروند هواپیمای نظامی روسی در سوریه به وزارت خارجه روسیه احضار شد.

وزارت خارجه روسیه

به گزارش ایرنا، خبرگزاری ریانووستی نوشت: یک مقام وزارت خارجه روسیه به خبرنگاران گفت 'گری کورن' سفیر اسرائیل در روسیه در رابطه با سرنگونی هواپیمای تجسسی ایل-20 روسیه در دریای مدیترانه به وزارت خارجه روسیه احضار شد.

در این دیدار، مراتب اعتراض روسیه به اقدام هواپیماهای اسراییلی که منجر به سرنگونی هواپیمای روسی شد، به سفیر اسرائیل اعلام شد.

'سرگئی شایگو' وزیر دفاع روسیه نیز در گفت‌وگوی تلفنی با 'آویگدور لیبرمان' وزیر جنگ رژیم صهیونیستی، اقدام هواپیماهای اسرائیلی را غیرقابل قبول خواند و بر حق روسیه برای پاسخ دادن به این حرکت خصمانه تاکید کرد.

بامداد امروز (سه‌شنبه 27 شهريور) اعلام شد که ارتباط پایگاه نظامی حمیمیم با یک فروند هواپیمای شناسایی از نوع 'ایلوشین-20' قطع شده است.

وزارت دفاع روسیه با انتشار این خبر افزود که ارتباط این هواپیما در ساعت 23 به وقت مسکو هنگام بازگشت به پایگاه نظامی حمیمیم و از فاصله 35 کیلومتری سواحل سوریه قطع شد و هنگام قطع ارتباط با این هواپیما، چهار جنگنده 'اف-16' (F-16) درحال بمباران لاذقیه بودند و رادارهای ما شلیک موشک از ناو فرانسوی مستقر دراین منطقه را نیز ثبت کردند.

جنگنده‌های رژیم صهیونیستی دوشنبه شب برخی مناطق را در خاک سوریه بمباران کردند.

کد خبر 416842

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار روسیه‌ و قفقاز

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha