یکشنبه ۲۵ شهریور ۱۳۹۷ - ۰۱:۰۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: معاون فنی اداره کل حفاظت از محیط زیست همدان گفت: نتایج سرشماری وحوش گویای افزایش ۱۳ درصدی گونه‌های شاخص در مناطق حفاظت شده این استان است.

گونه‌های جانوری همدان ۱۳ درصد افزایش یافت

به گزارش ايرنا، مهدی صفی‌خانی روز شنبه گفت: سرشماری وحوش با حضور تیم‌هایی متشکل از محیط‌بانان بومی منطقه، سمن‌ها و فعالان زیست محیطی صورت گرفت.

وی اضافه کرد: این سرشماری در مناطق ملوسان نهاوند، نشر همدان، خانگرمز تویسرکان، لشگردر و گلپرآباد ملایر و آلمابلاغ اسدآباد انجام شد.

معاون فنی اداره کل حفاظت از محیط زیست همدان افزود: این سرشماری با هدف رصد گونه‌های شاخص استان شامل کل و بز و قوچ و میش صورت گرفت اما در حاشیه آن دیگر گونه‌ها نیز پایش شدند.

صفی‌خانی افزایش 13 درصدی وحوش در مناطق حفاظت شده همدان را نشات گرفته از کاهش شکار و صید بی‌رویه، افزایش حفاظت و حراست محیط بانان، فراهم بودن امنیت و در نهایت غذا و آب مورد نیاز برای زیست حیوانات دانست.

وی ادامه داد: گونه‌های جانوری به ویژه علف‌خواران وابستگی شدید به شرایط اقلیمی و طبیعی منطقه دارند و در صورت احساس ناامنی بلافاصله منطقه را ترک می‌کنند.

همدان دارای 6 منطقه حفاظت شده و 11 منطقه شکار ممنوع است؛ همچنین طبق مطالعات صورت گرفته در سه دهه اخیر، 40 گونه پستاندار، 181 گونه پرنده، 43 گونه خزنده، 39 گونه ماهی و چهارگونه 2 زیست در این استان شناسایی شده است.

کد خبر 416447

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha