مجموع نظرات: ۰
شنبه ۲۴ شهریور ۱۳۹۷ - ۰۵:۲۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: هر کسی ممکن است در زمانی در زندگیش دچار کمردرد شود، چه به علت وضعیت بد قامت، بلند کردن اشیای سنگین، عارضه نخاعی از هنگام تولد و جراحات مربوط به ورزش.

posture

با اینکه برخی از عوامل آغازنده کمر درد را شاید نتوان به آسانی پیشگیری کرد، اصلاح وضعیت بد قامت نسبتاً ساده است.

برای این مقصود این تمرین‌ها را انجام دهید:

- با تصور قرارگیری درست قامت می‌توانید به ایجاد آن کمک کنید. خط مستقیمی را تصور کنید که از سقف تا کف کشیده شده است و مماس بر بدن شما می‌گذرد. در این حالت گوش‌ها، مفاصل لگن، زانوها و قوزک‌های پا در یک خط قائم قرار می‌گیرند.

- به قامت مستقیم بنشینید و دست‌هایتان را روی ران‌هایتان بگذارید. شانه‌هایتان را پایین و چانه‌تان را افقی نگهدارید. به آهستگی شانه‌هایتان را به عقب ببرید و تیغه‌های شانه‌ها را به سمت هم فشار دهید. برای پنج ثانیه در این حالت بمانید و بعد عضلاتتان را شل کنید. این تمرین را برای سه تا چهار بار تکرار کنید.

- روبروی دیوار بایستید، درحالی‌که بازوهایتان را بالا برده‌اید، کف دست‌هایتان را روی دیوار گذاشته‌اید و آرنج‌هایتان در سطح شانه قرار دارند. یک پایتان را جلوی پای دیگرتان قرار دهید. زانوی پای جلوی‌تان را خم کنید، درحالی‌که تنه‌تان را به سمت خم می‌کنید، نفستان را بیرون دهید. پشتتان را راست و قفسه سینه و سرتان را بالا نگهدارید. برای ۳۰ ثانیه در این حالت بمانید و بعد عضلاتتان را شل کنید.

- بازوی راستتان را در سطح شانه‌تان در جلوی بدنتان بالا بیاورید و بازویتان را در محل آرنج خم کنید و ساعدتان را به موازات زمین نگهدارید. آرنج راستتان را با دست چپتان بگیرید و به آرامیان در عرض قفسه سینه بکشد تا در بخش بالایی بازو و شانه در سمت راست احساس کشش کنید. برای ۲۰ ثانیه در این حالت بمانید و بعد در هر دو بازویتان را شل کنید. این حرکت را در هر طرف سه بار تکرار کنید.

کد خبر 416391

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha