دوشنبه ۱۹ شهریور ۱۳۹۷ - ۰۶:۲۲
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: عارف علوی که یکشنبه ۱۸ شهریور به عنوان سیزدهمین رئیس جمهور پاکستان سوگند یاد کرد، گفت که تمامی مسئولیت‌ها در راستا توسعه کشور را انجام خواهد داد و یک رئیس جمهور ساکت نخواهد بود.

 عارف علوی پس از ایراد سوگند به عنوان رئیس‌جمهور جدید پاکستان گفت: نقشم را برای ارتقا بخش‌های آموزش و بهداشت کشور ایفا خواهم کرد، تامین امکانات رفاهی اولیه برای تمامی مردم عادی پاکستان را تضمین می‌کنم و در عین حال در حوزه قانون اساسی نیز خواهم بود.

عارف علوی یکی از بنیانگذاران حزب حاکم تحریک انصاف پاکستان یک روز پس از پایان دوره پنج ساله ریاست‌جمهوری ممنون حسین در کاخ ریاست‌جمهوری سوگند یاد کرد.

به گزارش ایسنا به نقل از نیشن،مراسم تحلیف رئیس‌جمهور جدید به گذار قدرت صلح‌آمیز پاکستان به دولت جدید این کشور پس از یک کمپین انتخاباتی ناآرام انجامید.

عارف علوی یکی از افراد مورد اعتماد و کلیدی عمران خان، نخست‌وزیر جدید پاکستان در حزب و همچنین مسائل ملی محسوب می‌شود.

او از سال ۲۰۰۶ به مدت هشت سال به عنوان دبیرکل حزب تحریک انصاف پاکستان خدمت کرد و در سال ۲۰۱۳ و همچنین ۲۰۱۸ به‌عنوان یکی از اعضای پارلمان از ایالت کراچی انتخاب شد.

در مراسم تحلیف عارف علوي بسیاری از مقام‌هاي برجسته داخلی و خارجی از جمله نخست‌وزیر پاکستان، رئیس سنا، رئیس و معاون رئیس پارلمان، قضات دادگاه عالی، وزیر امور خارجه چین، وزیر اطلاعات عربستان سعودی، دیپلمات‌ها و اصحاب رسانه حضور داشتند.

کد خبر 415953

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha