همشهری آنلاین: قرار بر این است که به زودی ۹ میلیون نفر از افراد تحت پوشش کمیته‌امداد و بهزیستی به ازای هر نفر ۳۵ هزار تومان کارت خرید کالا دریافت کنند.

فروشگاه

به گزارش مهر، دولت تصمیم گرفته تا از طریق کمک نقدی برای خرید کالا، به اقشار ضعیف جامعه حمایت کند. بر این اساس مقرر شده تا با هماهنگی که وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با فروشگاه‌های زنجیره‌ای انجام داده، کارت‌های بانکی سرپرستان خانوار شارژ نقدی شده و این شارژ، در فروشگاه‌های زنجیره‌ای قابلیت خرید داشته باشد.این طرح قرار است برای ۹میلیون نفر از افراد تحت پوشش کمیته امداد امام‌ خمینی(ره) و بهزیستی اجرا شود.

در این رابطه امیرخسرو فخریان، رئیس اتحادیه فروشگاه‌های زنجیره‌ای، با تشریح جزئیات این طرح گفت: با اجرای این طرح، کارت‌های خرید به نام سرپرستان خانوار شارژ شده و به ازای هر نفر ۳۵ هزار تومان به آن واریز می‌شود؛ اما خانوارهای بالای ۴ نفر به ازای هر نفر ۳۰ هزار تومان شارژ صورت گرفته و به ازای هر نفر اضافه، ده هزار تومان به مبلغ ۴ نفر اضافه خواهد شد؛ بر این اساس سقف در نظر گرفته شده برای هر خانوار ۱۳۰ هزار تومان است.

وی افزود: ارایه سبدهای کالایی به اقشار ضعیف، قبلا هم انجام می شد اما با توجه به مشکلاتی که توزیع سبد کالایی داشت، تصمیم بر این شده که کارت بانکی سرپرستان خانوار، شارژ نقدی شده و برای خرید کالا از فروشگاههای زنجیره ای قابل استفاده باشد.

فخریان گفت: قرار است وزارت رفاه جزئیات بودجه و نحوه اجرا را تهیه و اعلام کنند.

رئیس اتحادیه فروشگاه‌های زنجیره‌ای افزود: هماهنگی‌های لازم با فروشگاههای زنجیره‌ای انجام شده است.

وی درباره مکانیزم اجرای کار توضیح داد: کارت‌های معرفی شده از سوی سرپرستان خانوار که عضو شبکه شتاب است، به میزانی که اشاره شد، شارژ می‌شود. افراد نمی‌توانند مبالغ این کارت‌ها را برداشت کنند و الزام دارند که حتما در فروشگاه‌های زنجیره‌ای کالا خرید کنند. اما اینکه چه اقلامی را خرید کنند، به انتخاب خود خانوارها است و محدودیتی ندارد.

فخریان ادامه داد: ۹ هزار فروشگاه طرف قرارداد وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی هستند که خانوارهای مشمول این طرح می‌توانند از آن خرید کنند.

کد خبر 415911

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha