همشهری آنلاین: معاون بهداشت وزارت بهداشت با مدیر منطقه ای UNAIDS (برنامه مشترک ملل متحد در برابر ایدز ) در خاورمیانه و شمال افریقا دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش مهر، دکتر علیرضا رئیسی در این دیدار ضمن اشاره به پیشرفت‌های بدست آمده در نظام سلامت کشورمان، اظهار داشت: از جمله اقداماتی که در طرح تحول سلامت در زمینه مبارزه با بیماری ایدز انجام شد این بود که خدمات افزایش یافته و سطح دسترسی بالاتر رفته است. ایران در برنامه ۹۰-۹۰-۹۰ هم اکنون ۴۰ درصد بیماریابی، ۵۰ درصد تحت درمان و ۸۲ درصد کاهش بار ویروس را دارد.
معاون بهداشت وزارت بهداشت، گفت: شناسایی مادران باردار در معرض خطر ویروس اچ آی وی از سال‌های گذشته انجام شده است و در سال ۹۳، ۱۶ دانشگاه علوم پزشکی کشور این طرح را پیگیری کرده اند و از میان ۳۱۵ هزار زن باردار در معرض خطر ۲۰۹ هزار نفر را مورد آزمایش قرار دادند که از این بین ۷۴ زن مبتلا به ویروس اچ آی وی شناسایی شدند که ۹۷ درصد کودکان آنها سالم به دنیا آمدند.

دکتر رئیسی اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران با توجه جدی به پیشگیری توانسته است با گسترش شبکه‌های بهداشتی درمانی تا دور دست ترین مناطق کشور، در راه توسعه سلامت گام‌های بلندی را بر دارد.

معاون بهداشت وزارت بهداشت ضمن اشاره به تحریم‌های ظالمانه بر علیه کشورمان افزود: انتظار ما این است که سازمان ملل متحد بر طبق قوانین بین المللی در راه مبارزه با بیماری ایدز با کشورمان همکاری مستمر داشته باشد.

در این دیدار «رانجایان گورومورتی» مدیر منطقه ای UNAIDS در خاورمیانه و شمال افریقا نیزضمن تاکید بر پیشرفت های قابل ملاحظه جمهوری اسلامی ایران در حوزه سلامت گفت : UNAIDS آمادگی کامل برای همکاری با ایران دارد و ایران با دارابودن زیرساخت‌های مطمئن در این زمینه می‌تواند به پیشرفت‌های بیشتری دست پیدا کند.

کد خبر 415647

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha