همشهری آنلاین: رییس مجلس شورای اسلامی گفت: باید اذعان کرد که بخشی از شرایط اقتصادی کشور متاثر از اقدامات بین‌المللی است البته بخش داخلی نیز در حوزه بسیار تاثیرگذار است که این مسائل سبب شده مشکلات مزمن از حیث اقتصادی به وجود بیاید.

لاریجانی علی

خانه ملت نوشت: علی لاریجانی در حاشیه پنجمین اجلاس رسمی مجلس خبرگان رهبری در جمع خبرنگاران گفت: بازار ثانویه ارز نابسامان نیست و کنترل شده است و حجم زیاد مبادلات نیز در این بازار انجام می‌شود.وي در ادامه افزود: در بازار بیرونی ارز که رسانه‌ها بیشتر به آن می‌پردازند، حجم مبادلات کم است اما اصل مبادلات در بازار ثانویه ارز انجام می‌شود که برای نابسامانی‌های این حوزه نیز باید با وزیران جلساتی برگزار کنیم.

وی تصریح کرد: باید اذعان کرد که بخشی از شرایط اقتصادی کشور متاثر از اقدامات بین‌المللی است البته بخش داخلی نیز در حوزه بسیار تاثیرگذار است که این مسائل سبب شده مشکلات مزمن از حیث اقتصادی به وجود بیاید.

وی ادامه داد: همچنین دورنمای آینده کشور مبنی بر نظر رهبر معظم انقلاب که می‌فرمایند باید بر روی توان داخلی بیشتر توجه شود و مبنا و استراتژی کار قوای مختلف قرار بگیرد، نیاز به هم نوایی و هم افزایی همه است.

رییس مجلس با یادآوری این‌ که قوانینی وجود دارد که می‌تواند امور را تسریع کند اما نیاز به اجرای به موقع دارد، خاطرنشان کرد: اگر نیاز به تغییر برخی مقررات نیز باشد می‌توان آنها را پیگیری کرد.

لاریجانی همچنین اظهار داشت: بر همین اساس در جلسه امروز مجلس خبرگان رهبری اقدامات مختلف مجلس شورای اسلامی در حوزه قانونگذاری مانند ایجاد سازمان مبارزه با مفاسد اقتصادی یا انجام امور مرتبط با معیشت مردم توضیح داده شد.

وی ادامه داد: در ادامه این جلسه امروز مباحثی جامعی درمورد وضعیت کشور از ابعاد مختلف منطقه‌ای، بین‌المللی، امنیت داخلی، اقتصادی و اقداماتی که مجلس شورای اسلامی و سران قوا در این زمینه انجام داده‌اند و همچنین دورنمایی از آینده کشور مطرح شد.

رییس مجلس درباره سفر دو روزه خود به روسیه نیز گفت: چندی پیش با رییس دومای روسیه توافق کردیم کمیسیون مشترک پارلمانی بین دو کشور ایجاد شود تا طرح‌هایی که برای اجرای آنها تصمیم گیری شده است مورد حمایت قرار بگیرد.

لاریجانی افزود: بر این اساس سازوکاری در نظر گرفته شد که این سفر مربوط به آن محسوب می‌شود، همچنین بتوانیم با پیگیری کارهای بین دو کشور توسعه اقتصادی را دنبال کنیم.

وی همچنین درباره اقدامات شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران سه قوه اظهارداشت: هشت تا 9 مصوبه در این شورا ابلاغ شده است که واگذاری طرح‌های عمرانی نیمه تمام به بخش خصوصی از جمله آن محسوب می‌شود.

کد خبر 415531

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha