دوشنبه ۱۲ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۹
۰ نفر

۳ زن و یک مرد ایرانی که سوار بر قایقی پارویی در کانال مانش سرگردان بودند توسط ماهیگیران انگلیسی نجات یافتند.

نجات

به گزارش سان، صبح شنبه قایق ماهیگیری شارلوت با 12ماهیگیر در کانال مانش و در نزدیکی سواحل انگلیس در حرکت بود که ناخدا از دور چشمش به یک قایق کوچک تفریحی افتاد. سرنشینان قایق در حال پارو زدن بودند و به‌نظر می‌رسید در دریا سرگردان شده‌اند.

وقتی قایق ماهیگیری به آنها نزدیک شد، یکی از سرنشینان قایق تفریحی تیشرت قرمز رنگ خود را به پارو بست و با تکان دادن آن در هوا درخواست کمک کرد. مت کوکر، یکی از ماهیگیران قایق شارلوت گفت: وقتی به قایق نزدیک شدیم، 3مرد و یک زن را دیدم که ترس و وحشت در چهره‌ آنها نمایان بود. آنها در قایقی بودند که فقط ظرفیت 3نفر را داشت و عجیب اینکه قایق موتور هم نداشت. تنها 3پارو داخل قایق بود و سرنشینان آن 2روز تمام در دریا پارو می‌زدند تا خودشان را به سواحل انگلیس برسانند.

به گفته مت کوکر، بخت با آنها یار بود که در روزهای گذشته دریا آرام بوده است. درصورت توفانی بودن دریا، بی‌شک هر چهار نفر آنها غرق می‌شدند و جانشان را از دست می‌دادند.

سرنشینان قایق ماهیگیری هر 4 مهاجر غیرقانونی را که بعدا مشخص شد همگی ایرانی بوده‌اند نجات داده و حتی از لباس‌های خودشان به آنها دادند و با گزارش ماجرا به گارد ساحلی، همگی در اختیار مأموران قرار گرفتند.

بررسی‌ها نشان می‌داد که این 4 نفر که ۲۷، ۳۰، ۳۵ و۳۷ ساله هستند قصد ورود غیرقانونی به انگلستان داشته‌اند و به‌احتمال زیاد از فرانسه سوار بر قایق تفریحی شده و تلاش می‌کردند با پارو زدن خودشان را به ساحل دوور در انگلستان برسانند. براساس قرارداد بین فرانسه و انگلیس، این مهاجران باید به فرانسه عودت داده شوند چرا که به‌نظر می‌رسد از فرانسه به سمت بریتانیا حرکت کرده‌اند.

براساس این گزارش، کانال مانش یکی از مسیرهای قاچاق انسان به انگلستان است. بسیاری از قاچاقچیان انسان پس از انتقال مهاجران غیرقانونی از خاورمیانه به فرانسه، آنها را سوار بر قایق‌های پارویی کرده و در دریا رها می‌کنند تا خودشان را به ساحل بندر دوور که نزدیک‌ترین نقطه به فرانسه است برسانند.

کد خبر 415354

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha