همشهری آنلاین: دستیار رئیس‌جمهور در امور اقوام و اقلیت‌ها از مخالفت دولت با محدودیت‌های اعمال شده برای علمای اهل تسنن خبر داد.

یونسی

حجت‌الاسلام علی یونسی دستیار رئیس‌جمهور در امور اقوام و اقلیت‌ها در گفت‌وگو با ایلنا درخصوص محدودیت‌های موجود علمای اهل تسنن زاهدان گفت: دولت با این محدودیت‌ها مخالف است.

وی درباره اقداماتی که دولت برای رفع این محدودیت‌ها انجام داده است،‌ افزود: ما صحبت‌های زیادی در این خصوص با مراکز مختلف داشته‌ایم و اقدامات بسیاری هم در این رابطه انجام داده‌ایم.

یونسی همچنین به مراسم روز عید قربان در کشور اشاره کرد و یادآور شد: به منظور برگزاری بدون مشکل نماز عید قربان اهل تسنن نیز تلاش‌هایی داشتیم که برگزاری نماز این روز آن‌ها بدون مشکل اقامه شد.

سال گذشته مولوی عبدالحمید امام جمعه اهل سنت زاهدان در نامه‌ای به رهبر معظم انقلاب اسلامی نسبت به محدودیت‌های خود و بعضی دیگر از چهره‌های مذهبی و سیاسی اهل سنت گلایه کرد و دفتر رهبر انقلاب بعد از مدت کوتاهی نامه‌ای دراین باره منتشر کرد که در آن تاکید شده بود همه ارکان جمهوری اسلامی موظفند براساس معارف دینی و قانون اساسی هیچ‌گونه تبعیض و نابرابری بین ایرانیان از هر قوم و نژاد و مذهبی روا ندارند.

با گذشت یک سال از دستور رهبر انقلاب برای رفع این محدودیت‌ها چندی پیش ۲۱ نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی نسبت به این مساله اعتراض کرده و در جلسه‌ای به وزیر اطلاعات در این خصوص تذکر دادند و در تذکر خود بیان کردند در حالیکه در برابر تهدیدات بیگانگان نیاز به تقویت و همبستگی ملی داریم، "علت ایجاد محدودیت در تردد و مسافرت‌های مولوی عبدالحمید چیست؟"

کد خبر 415235

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha