یکشنبه ۱۱ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: کریستیز اولین خانه حراج جهان خواهد بود که یک اثر نقاشی حاصل یک الگوریتم و هوش مصنوعی را به فروش می‌رساند.

نقاشی

به گزارش ایسنا به نقل از سایت حراجی کریستیز، این نقاشی که توسط یک ربات و با استفاده از یک الگوریتم پیچیده خلق شده است، تصویرگر چهره مبهم مردی با کت سیاه و یقه‌ای سفید و به نام شخصیت خیالی «ادموند بلیمی» نام‌گذاری شده است. 

سه جوان ۲۵ ساله فرانسوی با استفاده از رنگ و بوم یک الگوریتم پیچیده اقدام به ایجاد این نقاشی کرده‌اند تا از این طریق نشان دهند هوش مصنوعی می‌تواند کارهایی فراتر از ساخت ماشین‌های بدون راننده و کمک به ساخت و تولید داشته باشد. 

این نقاشی قرار است در ماه اکتبر و در حراجی کریستیز نیویورک در معرض دید منتقدان و خریداران قرار گیرد تا اولین اثر خلق شده توسط هوش مصنوعی باشد که در یک حراجی به فروش گذاشته می‌شود. 

قرار است نقاشی «اِدموند بلیمی» با قیمت اولیه ۷ تا ۱۰ هزار یورو (۸ تا ۱۱ هزار دلار) در حراجی کریستیز نیویورک چوب حراج بخورد. 

«یچارد لوید» ـ مدیر بخش چاپ و چندگانه حراجی کریستیز ـ در این باره گفت: هر کس تعریف و تفسیری از یک اثر هنری دارد و من نیز فکر می‌کردم مولف انسانی برای یک اثر هنری بسیار مهم است اما همچنین می‌توان گفت که تعریف هنر در چشمان تماشاگر است و اگر مخاطبان اثری را از لحاظ هنری برانگیزنده و الهام‌بخش پیدا کنند، آن هنر است. 

«کاسل دوپر» متخصص هوش مصنوعی و یکی از سه جوان مبتکر این نوع نقاشی، سال گذشته و در جریان تحقیقاتش به مدلی جدید برخورد کرد که می‌تواند هزاران تصویر را بررسی کند و در انتها یک اثر نقاشی بر اساس همه آنها خلق کند. 

برای نقاشی «اِدموند بلیمی» نیز از این روش استفاده شده و پس از وارد کردن ۱۵ هزار نقاشی و تصویر در الگوریتم، در نهایت یک نقاشی که برآیندی از همه آنهاست تولید شده است.

کد خبر 415210

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha