یکشنبه ۱۱ شهریور ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: کاربران اندروید به دنبال «تجربه کاربری بهتر» هستند!

اندروید

دیگر می‌توان گفت دوران جنگ «اندروید بهتر است یا iOS» گذشته و کمتر کسی درباره آن صحبت می‌کند اما این به این معنی نیست که دیگر نمی‌توان سراغ این بحث پر حرف و حدیث رفت. اگر شما هم به دنبال دلیلی برای آغاز دوباره بحث اندروید یا iOS می‌گردید، ما یک دلیل جدید برای‌تان آورده‌ایم.

نشریه PCMag از ۲۵۰۰ کاربر موبایل در کشور آمریکا نظر سنجی کرده تا ببیند کاربران بر چه اساسی گوشی هوشمند آینده خود را انتخاب می‌کنند. یکی از بخش‌های این نظرسنجی مربوط به سیستم عامل می‌شود که سوال به خصوص در این نظرسنجی، از کاربران می‌پرسد چرا از Android به iOS مهاجرت کرده‌اند یا برعکس.

تعجب نمی‌کنیم اگر بدانیم اصلی‌ترین دلیل مهاجرت کاربران iOS به Android، قیمت پایین‌تر دستگاه‌های اندرویدی است. درواقع ۲۹ درصد پاسخ‌دهندگان، اصلی‌ترین دلیل برای مهاجرت از iOS به Android را «قیمت بهتر» دستگاه‌های اندرویدی دانسته‌اند و این دلیل اصلی مهاجرت کاربران به پلتفرم گوگل است.

حال در نقطه مقابل، دلیل اصلی مهاجرت کاربران از اندروید به آیفون و پلتفرم iOS، «تجربه کاربری بهتر» عنوان شده است. شاید اپل بتواند به سادگی و با کاهش قیمت آیفون، از مهاجرت کاربران این پلتفرم به اندروید جلوگیری کند اما بهبود تجربه کاربری در گوشی‌های اندرویدی، کار بسیار سخت‌تری برای گوگل و تولیدکنندگان گوشی‌های اندرویدی خواهد بود.

فارغ از نظر کاربرانی که از Android به iOS مهاجرت کرده‌اند، اگر شما هم مشکل تجربه کاربری دارید، پیشنهاد می‌کنیم تجربه کاربری خود را در اندروید بهبود ببخشید!

درواقع اندروید آزادی عمل بیشتری در اختیار شما قرار می‌دهد و می‌توانید به طور مثال با نصب لانچر و یا اپلیکیشن‌های کاربردی، بار دیگر با گوشی اندرویدی خود آشتی کنید و آن‌را همانطور که ترجیح می‌دهید، شخصی سازی کنید. این فاکتوری است که کاربران iOS از آن بی بهره هستند.

از تجربه کاربری که بگذریم، دیگر دلایلی که کاربران از هر کدام از این پلتفرم‌های به دیگری مهاجرت کرده‌اند، درصد‌هایی مشابه دارند و نمی‌توان آن‌ها را نقض کرد. برای مثال ۲۵ درصد کاربران اندروید گفته‌اند برای «ویژگی‌های بهتر» به سیستم عامل iOS مهاجرت کرده‌اند و در طرف مقابل، ۲۴ درصد آیفونی‌ها نیز به همین دلیل به اندروید مهاجرت کرده‌اند.

آمار جالب دیگری هم در این نظر سنجی مشخص شده است. برای مثال ۵۶ درصد شرکت کنندگان اصلا اهمیت نمی‌دهند که گوشی‌های جدید چه زمانی عرضه می‌شود. ۵۳ درصد دیگر نیز اعلام کرده‌اند تنها در صورتی گوشی خود را تعویض می‌کنند که گوشی فعلی‌شان بشکند یا خراب شود

 

کد خبر 415192

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha