همشهری آنلاین: رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا از نشست برای تصمیم‌گیری در مورد لغو ساعات تابستانی و زمستانی در این کمیسیون خبر داد.

eu time

به گزارش خبرگزاری آلمان، ژان کلود یونکر در گفت‌وگو با مجله صبحگاهی کانال دوم تلویزیون آلمان (ZDF) گفت، تصمیم بر سر تغییر شش‌ماهه ساعات جمعه نهم شهریور (۳۱ اوت) گرفته خواهد شد.

او تأکید کرد: «مردم این‌ را می‌خواهند، ما نیز به آن عمل می‌کنیم.»

اتحادیه اروپا در آخرین دستورالعمل خود از کشورهای عضو خواسته بود به صورت هماهنگ در آخرین یکشنبه ماه مارس ساعت را به جلو بکشند و در آخرین یکشنبه ماه اکتبر نیز به حالت سابق باز گردند.

این اقدام از سال ۱۹۹۶ پس از مشترک کردن تقویم ها در بین کشورهای عضو اتحادیه اروپا به صورت هماهنگ انجام می شود حال انکه تا پیش از آن بریتانیا و ایتالیا یکماه دیرتر از بقیه کشورها به ساعت زمستانی باز می گشتند.

پیشنهاد کمیسیون اروپا برای متوقف کردن تغییر ساعت زمستانی در حالی صورت می گیرد که پارلمان اروپا نیز پیشتر با تصویب طرحی خواستار بازنگری در قوانین مربوط به تغییر ساعت در میان کشورهای عضو شده بود.

این طرح که ۳۸۴ رای موافق را با خود همراه کرده بود پس از انتشار نتایج تحقیقی در پارلمان اروپا به تصویب رسید که نشان می داد تغییر ساعت سبب اختلال در ساعت طبیعی بدن انسان می شود.

برخی دیگر از مدافعان این طرح همچنین بر این نکته تاکید داشتند که صرفه جویی ناشی از تغییر ساعت در بخش انرژی آنگونه که اعلام شده اثر گذار نیست.

رئیس لوکزامبورگی کمیسیون اروپا در این گفتگو تصریح کرده است که پیشنهاد در دست ارائه برای تغییرات فصلی ساعت به شواهد متعددی استناد دارد که به موجب آن نتایج منفی تغییرات دوگانه ساعت در طول یک فصل با تاثیرات منفی بر خواب و سلامت افراد همراه است.

نتایج یک تحقیق آماری که دو روز پیش از سخنان آقای یونکر منتشر شد نیز نشان می دهد که هشتاد درصد از مردم اروپا با حذف تغییرات فصلی ساعت موافقند.

کد خبر 414985

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha