همشهری آنلاین: نمایندگان مجلس شورای اسلامی با تقاضای تحقیق و تفحص از شرکت‌های خودروساز داخلی در بخش‌های کیفیت، قیمت، محیط زیست، طراحی و فناوری، فروش و خدمات پس از فروش موافقت کردند.

به گزارش ایرنا، نمایندگان در جلسه علنی روز چهارشنبه هفتم شهريورماه مجلس با 153 رای موافق، 13 رای مخالف و دو رای ممتنع از 194 نماینده حاضر با این تقاضای تحقیق و تفحص موافقت کردند.

ولی ملکی سخنگوی صنایع و معادن مجلس ضمن قرائت گزارش این کمیسیون در مورد این تقاضای تحقیق و تفحص گفت: بررسی علل زیان دهی شرکت‌های خودروساز اصلی داخلی و شرکت‌های تابعه با توجه به تعداد بالای تولید و استفاده ناکافی از ظرفیت‌های موجود، بررسی برنامه خودروسازان برای طراحی و تولید محصولات با کیفیت بالا، نحوه انتخاب و عقد قرارداد با شرکت‌های قطعه‌ساز و نحوه انجام محاسبه و آنالیز قیمت قطعات و تعداد شرکت‌ها برای تامین هر قطعه از مهم‌ترین محورهای این تحقیق و تفحص است.

وی ادامه داد: در اجرای ماده 214 آیین‌نامه داخلی مجلس، این تقاضا در کمیسیون صنایع و معادن مجلس مورد بررسی قرار گرفت و نهایتا این تحقیق و تفحص در این کمیسیون به تصویب رسید.

وی افزود: در جلسه کمیسیون صنایع و معادن، محمد شریعتمداری وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز توضیحاتی را ارائه کرد.

با تصویب نمایندگان مجلس در این تحقیق و تفحص ناکارآمدی شرکت‌های خودروساز داخلی در حوزه‌های کیفیت، قیمت، محیط زیست، طراحی و فناوری، فروش و خدمات پس از فروش بررسی می‌شود.

کد خبر 414891

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha