سه‌شنبه ۶ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: مجسمه ساز جهان پهلوان تختی گفت: روایت‌های متفاوت از زیست تختی و انتخاب ژست قرارگیری این مرد بزرگ تاریخ معاصر کشور کار ساخت مجسمه را سخت کرده بود.

تجسمی

به گزارش ايسنا؛ مرتضی بصراوی در خصوص ساخت تندیس جهان پهلوان تختی، اظهار کرد: ابتدا قرار بود در دیواره ایستگاه مترو تختی اصفهان در مورد پهلوانی، ورزشکاری و قهرمانی طرح‌هایی اجرا شود، اما پس از آن تصمیم گرفته شد که تندیسی از جهان پهلوان تختی در این ایستگاه نصب شود و این شد که این مجسمه سفارش داده شد.

وی با بیان اینکه پروسه ساخت تندیس تختی چهارماه زمان برد، افزود: ابتدا ماکت‌های گچی برای این مجسمه در نظر گرفتند و سپس با چندین بار طرح ریزی و بررسی با استاد نعمت‌الهی برنز ریزی انجام شد. در واقع دو ماه طرح خود مجسمه و دو ماه بررسی ماکت و برنز ریزی زمان برده است. 

مجسمه ساز جهان پهلوان تختی ادامه داد: روایت‌های متفاوت از زیست تختی و انتخاب ژست قرارگیری این مرد بزرگ تاریخ معاصر کشور کار ساخت مجسمه را سخت کرده بود، چراکه ما باید ژستی از تختی در این مجسمه ارائه می‎‌کردیم که برای مردم آشنا باشد به همین دلیل قالب گیری و برنز ریزی به دقت خاص و لازمی انجام شد و این ژست با تایید چندین کارشناس انتخاب شد. 

بصراوی خاطرنشان کرد: برای ساخت این حالت از ژست تختی چندین بار ماکت را تراش خورده کردیم و استاد نعمت الهی نیز با حساست خاصی برای حالت چگونگی ایستادن تختی کار می کردند چرا که معتقد بودند تندیس تختی در آشناترین حالت برای مردم ساخته شود.

کد خبر 414821

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha