همشهری آنلاین: رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست کشور گفت: معضل اصلی کره زمین مصرف‌گرایی و تولید پسماند است.

مصرف‌گرایی و پسماند معضل اصلی کره زمین

به گزارش مهر، عیسی کلانتری در سفر به استان ایلام و دیدار با امام جمعه به مشکلات زیست محیطی اشاره کرد و یادآور شد: معضل اصلی کره زمین مصرف‌گرایی و تولید پسماند و آلودگی است که زمین توان پذیریش این حجم انبوه از پسماند را ندارد و مردم باید تولید پسماند و میزان مصرف‌گرایی را برای حفظ محیط زیست مدیریت کنند.

وی افزود: عمده مشکلات کشور در همین چند ماه باقی مانده تا پایان سال است و بدون تردید در سال آینده با مدیریت پیشگیرانه تحریم‌ها و مشکلات رفع می‌شود.

کلانتری اظهار داشت: مشکلات کنونی و تحریم‌ها با حمایت مردم و مدیریت مسئولان بدون اثر و کوتاه‌مدت خواهد بود و با مدیریت درست این تحریم‌ها نیز خنثی می‌شود.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور گفت: اگرچه دشمن بسیار حساب شده و دقیق تحریم‌ها را دنبال می‌کند اما اگر بتوانیم مدیریت‌های لازم را در این زمینه اعمال کنیم، آسیبی به کشور نمی‌رسد.

  • ۶ ماه کشور را خوب و حساب شده مدیریت کنیم

کلانتری، آمریکا را در عرصه جهانی در رابطه با تحریم ایران تنها دانست و افزود: اگر بتوانیم ۶ ماه کشور را خوب و حساب شده مدیریت کنیم دشمنان روش و منش خود را در موضوع تحریم‌ها تغییر خواهند داد.

وی ادامه داد: اگر مردم را نامحرم خود بدانیم و ضعف‌های مدیریتی خود را بجای پاسخگویی توجیه کنیم در راستای اهداف نظام اسلامی حرکت نکرده‌ایم.

وی با توصیه به دولتمردان در رابطه با ارتباط با مردم تصریح کرد: مسئولین باید در بین مردم حضور داشته باشند و صدای مردم را بشنوند چرا که نظام جمهوری اسلامی بدون مردم بی‌معنی خواهد بود.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست تاکید کرد: ارزش و پشتوانه اصلی نظام مردم و وفاداری آنها به انقلاب است که این فاکتور عاملی مهم و تاثیرگذار در سربلندی و اقتدار ایران در عرصه‌های ملی و بین‌المللی بوده و امنیت و آرامش کشور حاصل صعه صدر و صبوری مردم در تحمل مشکلات است.

وی افزود: هفته دولت زمانی مناسب برای تعامل مستقیم بین مردم و مسئولان و بیان مشکلات و حقایق با اقشار جامعه است تا با همدلی و همراهی متقابل مشکلات را مدیریت کنیم.

همزمان با هفته دولت، رئیس سازمان حفاظت محیط زیست به نمایندگی از هیئت دولت به منظور افتتاح و کلنگ‌زنی پروژه‌های عمرانی و اقتصادی به ایلام سفر کرده است.

دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام، شرکت در شورای اداری استان، کلنگ‌زنی فاز دوم تصفیه‌خانه فاضلاب ایلام، مراسم افتتاح و کلنگ‌زنی پروژه‌های عمرانی و اقتصادی استان، کلنگ‌زنی تصفیه‌خانه آب و ایستگاه پمپاژ و پروژه‌های عمرانی شهرستان ملکشاهی از برنامه‌های سفر یک روزه رییس سازمان محیط زیست به استان ایلام است.

کد خبر 414780

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha