دوشنبه ۵ شهریور ۱۳۹۷ - ۰۷:۰۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: قیمت طلا در معاملات دوشنبه پنجم شهریورماه بازار آسیا ثابت بود و رشد قیمت چشمگیری که هفته گذشته داشت را حفظ کرد.

به گزارش ایسنا، هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور ۰.۱ درصد رشد کرد و به ۱۲۰۶.۳۴ دلار رسید.

بهای معاملات این بازار روز جمعه ۱.۷ درصد رشد کرده بود که بزرگترین رشد قیمت یک روزه از ماه مه سال ۲۰۱۷ بود.

در بازار آمریکا، هر اونس طلا برای تحویل در دسامبر ۰.۱ درصد کاهش یافت و در ۱۲۱۲.۷۰ دلار ایستاد.

طلا برای کل هفته گذشته ۲.۵ درصد افزایش ثبت کرد که نخستین افزایش قیمت هفتگی پس از شش هفته کاهش متوالی بود.

بر اساس گزارش رویترز، جروم پاول، رییس بانک مرکزی آمریکا در سخنرانی که در جکسون هال وایومینگ داشت، افزایش تدریجی نرخ‌های بهره را بهترین راه برای حمایت از بهبود اقتصادی، حفظ اشتغالزایی و کنترل تورم عنوان کرد. به نظر رسید اظهارات وی کسانی که انتظار داشتند موضع محکم‌تری برای افزایش نرخ‌های بهره در پیش بگیرد را ناامید کرد و به افت ارزش دلار منتهی شد.

به گفته نیکولاس فرپل، مدیرکل شرکت ABC Bullion، اظهارات پاول که روی سیاست افزایش تدریجی نرخ‌ها تاکید داشت، ابهاماتی را در بازار ایجاد کرد.

استفن اینس، مدیر معاملات منطقه آسیا اقیانوسیه در شرکت OANDA نیز اظهار کرد: ضعیف شدن ارزش دلار پس از اظهارات پاول به افزایش قیمت طلا کمک کرد.

شاخص دلار در برابر سبدی از شش ارز بزرگ در ۹۵.۱۱۶ واحد ثابت بود.

بانک مرکزی آمریکا امسال نرخ‌های بهره را دو بار افزایش داده و انتظار می‌رود پس از ثابت نگه داشتن آنها در نشست قبلی، ماه آینده افزایش نرخ‌های بهره را تصویب کند.

افزایش نرخ‌های بهره هزینه نگهداری طلا که بازدهی ندارد را بالا می‌برد و از ارزش دلار که طلا به آن قیمت‌گذاری می‌شود، پشتیبانی می‌کند.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری با ۰.۱ درصد افزایش، به ۱۴.۸۱ دلار رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با ۰.۳ درصد کاهش، ۷۸۷.۹۹ دلار معامله شد. هر اونس پالادیوم برای تحویل فوری ثابت بود و در ۹۳۶.۵۰ دلار قرار گرفت.

کد خبر 414705

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha