همشهری آنلاین: نخستین دستگاه HPLC تولید داخل (کروماتوگرافی مایع با بازده بالا) با حضور وزیر بهداشت رونمایی شد.

کروماتوگرافی مایع با بازده بالا (HPLC)

به گزارش ایسنا، نخستین دستگاه HPLC تولید داخل (کروماتوگرافی مایع با بازده بالا) که دستگاهی با قابلیت جداسازی، شناسایی و مقدارسنجی اجزای یک ترکیب بوده و دارای پمپ گرادیان چهار حلاله است، با حضور دكتر سيد حسن هاشمي وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشكي رونمایی شد.

استفاده از بهترین قطعات و صرف دقت فراوان در ساخت قطعات مختلف موجب شده تا این دستگاه در عمل از طول عمر زیاد و صحت و دقت فوق‌العاده‌ای برخوردار باشد، به طوری که می‌توان آن را با تولیدات شرکت‌های مشهور دنیا مقایسه کرد.

این محصول اولین نمونه ایرانی از دستگاه HPLC است که حاصل کار و تلاش گروهی از محققان بوده و ساخت آن، حدود چهار سال زمان برده است.

همچنین این دستگاه در دو مدل با پمپ چهار حلاله و تک حلاله ساخته شده و در جداسازی مواد و غلظت در آزمایشگاه‌های تشخیصی، صنایع داروسازی، کشاورزی، شیمی، نفت و گاز کاربرد دارد و قیمت تمام‌شده آن حدود 150 میلیون تومان بوده که یک سوم تا نصف قیمت نمونه‌های خارجی‌اش است.

کروماتوگرافی مایع با بازده بالا (HPLC)، یک تجهیزات آزمایشگاهی و تحقیقاتی است که نقش عمده‌ای در عدم خروج ارز از کشور برای خرید دستگاه‌های مشابه خارجی دارد.

کد خبر 414645

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha