همشهری آنلاین: چهاردهمین جشنواره فیلم زوریخ روز ۲۷ سپتامبر با نخستین نمایش اروپایی درام تاریخی «کتاب سبز» آغاز به کار می‌کند.

فیلم سینمایی کتاب سبز

به گزارش همشهري آنلاين به نقل از هاليوود ريپورتر، داستان «كتاب سبز» در دهه 1960 مي‌گذرد و درباره محافظي ايتاليايي-آمريكايي است كه براي راندن خودروي يك پيانيست سياهپوست استخدام مي‌شود. هنرمند موسيقي كلاسيك در حال برگزاري تور كنسرت‌هاي خود در ايالت‌هاي جنوبي آمريكاست و آنها بايد بر اساس راهنمايي‌هاي يك كتاب سبز، دنبال يافتن هتل‌هايي باشند كه رنگين‌پوستان آفريقايي-آمريكايي را مي‌پذيرند.

پيتر فارلي روي صندلي كارگرداني نشسته و ويگو مورتنسن و مارشالا علي (بازيگر سياهپوست برنده اسكار) نقش‌هاي اصلي «كتاب سبز» را ايفا كرده‌اند؛ فيلمي كه ماه آينده ميلادي ابتدا در جشنواره تورنتو در كانادا رونمايي مي‌شود و زوريخ نخسيتن اكران اروپايي آن خواهد بود. قرار است هنگام نمايش فيلم در سوئيس مورتنسن و فارلي در زوريخ حضور داشته باشند و در برنامه پرسش و پاسخ با نمايندگان رسانه‌هاي گروهي و منتقدان شركت كنند.

از ديگر برنامه‌هاي مهم جشنواره زوريخ امسال مي‌توان به اهداي جايزه تقدير به ويم وندرس، فيلمساز نامدار آلماني اشاره كرد. اين جايزه روز ششم اكتبر (يك روز پيش از پايان جشنواره) به وندرس 72 ساله اهدا مي‌شود و 12 فيلم مهم كارنامه او هم براي علاقه‌مندان به نمايش درمي‌آيد؛ از جمله «پاريس، تگزاس» كه برنده نخل طلايي جشنواره كن و بفتا شد و «زير آسمان برلين» كه جايزه بهترين كارگردان كن را براي وندرس به ارمغان آورد.

چهاردهمين جشنواره فيلم زوريخ 27 سپتامبر تا هفتم اكتبر در سوئيس برگزار مي‌شود و «كتاب سبز» پس از رونمايي در مراسم افتتاحيه، از ژانويه 2019 در اين كشور اروپايي به نمايش عمومي درمي‌آيد.

کد خبر 414500

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha