همشهری آنلاین: نیروهای امنیتی سعودی در ادامه دستگیری فعالان مدنی و سیاسی و منتقدین اوضاع سیاسی و اقتصادی عربستان، رییس یکی از قبایل سرشناس این کشور را دستگیر و روانه زندان کردند.

فیصل بن سلمان

به گزارش ایرنا، حساب کاربری 'معتقلی الرای ' (زندانیان عقیدتی) گزارش داد : حکومت سعودی 'فیصل بن سلمان بن جهجاه' رییس قبیله ' العتیبه' از قبایل سرشناس عربستان را به اتهام توئیت‌های وی که در آن به وجود فقر و اوضاع بد اقتصادی اشاره شده بود، دستگیر کرد.

این حساب کاربری به جزییات بیشتری در این خصوص اشاره نکرد.

شماری از کاربران فضای مجازی در حمایت از جهجاه ، برخی توئیت‌های وی درباره فساد، گرانی، اوضاع بد معیشتی و فساد در این کشور را باز نشر کردند.

برخی کاربران دلیل دستگیری رییس قبیله العتیبه را عدم تحمل انتقادها از سوی حکومت صرف نظر از جایگاه اجتماعی منتقدین دانستند و از آنها انتقاد کردند.

برخی کارشناسان کشیده شدن دامنه دستگیری‌ها به روسای قبیله را اقدام خطرناکی دانستند که ممکن است در آینده امنیت و ثبات را در عربستان تحت تاثیر قرار دهد.

دولت عربستان از یک سال گذشته ده‌ها نفر از شاهزاده‌ها، تجار، بازرگانان، مبلغین مذهبی، شعرا، اساتید دانشگاه و فعالین مدنی به ویژه تعدادی از زنان این کشور را با اتهاماتی همچون فساد اقتصادی، جاسوسی و ارتباط با عوامل بیگانه دستگیر و روانه زندان کرده است.

برخی گزارش‌ها حاکیست که دولت عربستان سعودی به تازگی 5 تن از فعالان شیعه زن زندانی را به اعدام محکوم کرده است.

سازمان عفو بین‌الملل دیروز (پنجشنبه اول شهريور) از مقام‌های سعودی خواست که حکم اعدام 'إسراء الغمغام' به همراه 4 متهم دیگر را به اتهام شرکت در تظاهرات ضد حکومتی لغو کند

کد خبر 414439

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha