مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۳۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۷:۰۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: یک بررسی جدید نشان می‌دهد کارمندان در دفترهای بازنسبت به کارمندان در دفترهای اتاقکی یا اتاق‌های خصوصی از لحاظ جسمی فعال‌ترند.

open plan office

به گزارش بی‌بی‌سی علت این تفاوت ممکن این باشد که کارمندان برای یافتن فضایی خصوصی برای صحبت کردن از میز کارشان دور می‌شوند.

در این بررسی در آمریکا، پژوهشگران از حسگرهای قفسه سینه برای ردیابی حرکات و سرعت ضربان قلب صدها نفر در ساختمان‌های اداری متفاوت در طول سه روز استفاده کردند.

این پژوهشگران می‌گویند سودمندی‌های دفتر فضای باز برای سلامت را نمی‌توان نادیده گرفت. البته به گفته انان این بررسی فقط مشاهده‌ای بود و عواملی مانند محل پلکان و آسانسورها هم ممکن است در میزان فعالیت جسمی کارمندان نقش داشته باشند.

پژوهشگران دانشگاه آریزونا که یافته‌های این بررسی را در ژرونال پزشکی شغلی و محیطی منتشر کرده‌اند، مدعی هستند برای نخستین بار بدون پرسش از افراد به شکل نظرخواهی به طور مستقیم فعالیت جسمی و استرس کارمندان اداری را اندازه گرفته‌اند.

گفته می‌شود کارمندان اداری نسبت به سایر کارگران زندگی بیحرکت‌تری را می‌گذارنند، و بنابراین با احتمال بیشتری ممکن است در معرض خطر مشکلات بهداشتی مانند مشکلات قلبی، خستگی و افسردگی قرار می‌گیرند.

فعالیت جسمی کمتر در ساعات کاری همچنین با احساس استرس بیشتر مربوط شده است.

در این بررسی ۲۳۱ کارمند اداری در ساختمان‌های دولتی در آمریکا، کارمندان در دفترهای باز بدون پارتیشین بین میزهای کار  نسبت به کارمندان در اتاق‌های خصوصی تا ۳۲ درصد و نسبت به کارمندانی که در اتاقک‌های جدا از یکدیگر کار می‌کردند، ۲۰ درصد از لحاظ جسمی فعال‌تر بودند.

کارمندان با فعالیت جسمی بیشتر نسبت به کارمندان با فعالیت جسمی کمتر ۱۴ درصد میزان استرس کمتری داشتند.

شرکت‌کنندگان در این بررسی همچنین به پرسش‌هایی درباره خلق‌وخویشان هر ساعت روی تلفن هوشمندهایشان در حین زمان کار پاسخ دهند.

کارمندان اداری سالمندتر با احتمال بیشتر میزان بالاتر استرس داشتند. بیشترین میزان استرس در محل کار را آن کارمندانی داشتند که در خانه نیز بیشترین میزان استرس را داشتند.

در مجموع، مردان نسبت به زنان فعالیت جسمی بیشتری داشتند.

کد خبر 414330

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha